|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURAK GÜNEŞ (burakgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; basketbolda hücum pozisyonlarını ve setlerini ve takım hücum sistemlerini, hızlı hücum, geçiş hücumu, kenar ve dip setlerini öğrenmeyi, uygulamayı ve öğretmeyi amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Taktiksel bilgileri açıklayabilir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Basketbolun temel teknik çalışmalarını uygulayabilir |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Basketbolun temel teknik çalışmalarını aktarabilir |
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Liderlik kavramını açıklayabilir |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Takım hücumunun pozisyonlarını, takım hücumlarından adam adama ve alan hücum sistemlerini, kombine savunmalara ve baskılı savunmalara karşı hücum etmeyi, hızlı hücum ve geçiş hücumunu, kenardan ve dipten topun oyuna sokulması konularını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel hücum pozisyonları, Takım Hücumu;2X2, 3X3, 4X4, 5X5 oyun | Uygulama |
2 | Adam adama Hücumlar; paslı oyun hücumu, serbest hücum, 5X5 setler | Uygulama |
3 | Adam adama Hücumlar; T oyun ve 1-4 hücum, 5X5 setler | Uygulama |
4 | Öğrenci sunumları | Uygulama |
5 | Alan Hücumları; 2-1-2, 2-3, 1-2-2, 1-3-1 alan savunmalarına hücum | Uygulama |
6 | Kombine savunmalara karşı hücum (bir ve kutu, iki ve üçgen vb.) | Uygulama |
7 | Öğrenci sunumları | Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Baskılı savunmalara hücum; 1-2-2, 1-2-1-1, 2-1-2 | Uygulama |
10 | Hızlı Hücum | Uygulama |
11 | Hızlı Hücum ve Geçiş hücumu | Uygulama |
12 | Öğrenci sunumları | Uygulama |
13 | Topun oyuna sokulması; kenar ve dip oyunları | Uygulama |
14 | Öğrenci sunumları | Uygulama |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sevim Y.(1991).Basketbol.Gazi Büro,Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 3 | 3 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |