Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT439 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT439 Adı: VOLEYBOL- UZMANLIK 3 Teorik+Uygulama: 2+4 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders sonunda öğrenciler voleybola ait teknik ve taktik öğretimi ve bunların üst düzey uygulanış ilkeleri tanıyarak, voleybol öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini tanıyacak, voleybolcu seçimindeki yetenek kriterleri anlayacak, voleybolda kullanılan ölçme ve değerlendirme prensiplerini öğrenecek ve takım içi iletişim becerilerinin nasıl olması gerektiğini kavrayacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Voleybola ilişkin taktikleri kavrar PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Voleybol ile ilgili yayınları takip eder PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Voleybolcu seçimine ait kriterleri kavrar PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Voleybola ait yıllık antrenman planı hazırlar PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1. Voleybolda Yıllık Antrenman Planlaması *Hazırlık dönemi *Müsabaka dönemi *Geçiş dönemi 2. Voleybolda Yetenek Seçimi ve Testler 3. Voleybolda Gözlem 4. Voleybolun Psikolojik Açıdan Değerlendirilmesi 5. Voleybolda takım içi ilişkiler 6. Voleybol öğretiminde kullanılan öğretim model ve yöntemleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Voleybolda Yıllık Antrenman Planlaması *Hazırlık dönemi *Müsabaka dönemi Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
2 Voleybolda Yıllık Antrenman Planlaması *Müsabaka dönemi *Geçiş dönemi Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
3 Voleybolda Yetenek Seçimi ve Testler Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
4 Voleybolda Gözlem Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
5 Voleybolda Taktik *Hücum sistemleri Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
6 Voleybolda Taktik *Savunma sistemleri Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
7 Voleybol maç kasetlerinin analizi Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
8 Ara Sınav
9 Voleybolun Psikolojik Açıdan Değerlendirilmesi Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
10 Voleybol İle İlgili Yeni Gelişmelerin ve Makalelerin Taranması ve Tartışılması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
11 Voleybol İle İlgili Yeni Gelişmelerin ve Makalelerin Taranması ve Tartışılması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
12 Voleybol öğretiminde kullanılan model ve öğretim yöntemleri Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
13 Voleybol öğretiminde kullanılan model ve öğretim yöntemleri Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
14 Voleybol öğretiminde kullanılan model ve öğretim yöntemleri Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
15 Voleybolda takım içi iletişim Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. ÇETİNKAYA, İlhan. “ Voleybol”, San matbaası, Ankara, 1971
2 2. FRÖHNER, B. (Çev. Ali Cengiz). “Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları”, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1999.
3 3. HARMANDAR, Hakkı İsmail ve ark. “ Voleybolda Teknik”, Kütahya, 1996.
4 4. ORKUNOĞLU, Oktay. “Modern Voleybol”, M.E. Gençlik ve Spor Bakanlığı, Beden Eğitimi ve Okul Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayını, Ankara, 1986.
5 5. ORKUNOĞLU, Oktay. “Voleybol”, Ankara, 1991.
6 6. ORKUNOĞLU, Oktay. “Trainer ve Training”, Ocaklar Yayıncılık, Ankara, 1993.
7 7. ORKUNOĞLU, Oktay. “Voleybol Öğretimi”, Karatepe Yayınları, Ankara, 1997
8 8. TENNANT, Mark. (Çev. Erdoğan Yılmaz ve Rasim Kale). “Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu”, Bizim Büro Basımevi, Ankara, 1986.
9 9. TİRYAKİ, E. Sabahat, “Voleybol Öğretimi”, Spor Kitabevi, Ankara, 1999.
10 10. VIERA; Barbara and Bennic Jill Ferguson. “Voleyball- Steps to Success”, Human Kinetics Publishers Inc., USA, 1989.
11 11. YÜCESOY, Reşit. “Modern Voleybolda Teknik ve Taktik”, Ankara, 1987.
12 12. Voleybol Bilim ve Teknolojisi Dergisi, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu, Beytepe, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 1 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 3 3
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 14 42
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 182