|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel engel atlama eğitimi vererek binicinin at üzerindeki hakimiyetini pekiştirmek ve temel antrenörlük tekniklerini uygulayabilecek bilgi ve tecrübeye sahip olmasını sağlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Engel atlama aşamalarını öğrenebilir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Parkur ve özelliklerini öğrenir, mani türlerini ve özelliklerini tanıyabilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Acemi biniciye uygun eğitim programı hazırlayabilir; |
PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Temel binici eğitimi verebilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel dresaj çalışmaları, temel engel atlama çalışmaları, temel arazi çalışmaları konuları incelenecek ve uygulama çalışmaları yapılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Engel atlamaya giriş, engel atının özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
2 | Fule kavramı ve fule sayma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
3 | Yer sırığı (kavaletto) geçişleri (süratli) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
4 | Yer sırığı (kavaletto) geçişleri (dörtnal) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
5 | X maniye giriş ve çıkış | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
6 | Jimnastik çalışmaları (lonjda, serbest) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
7 | Tek engel atlayışları (dik) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tek engel atlayışları (geniş) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
10 | Kombine engel atlayışları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
11 | Parkur özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
12 | Binici eğitiminde genel aşamalar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
13 | Binici adayına göre eğitim planlaması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
14 | Binicinin eksikliklerine göre antrenman planlaması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
15 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Binicilik Kılavuzu - 1-2 Çeviren: Sinan Özbek | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |