|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öğrencilere; uzun dönem performans oyuncusu gelişiminin safhalarını, 14 yaş ve öncesine yönelik safhalarda yapılması gerekli fiziksel, tekniksel, taktiksel ve zihinsel çalışmaları öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uzun dönem performans oyuncusu gelişimine yönelik farklı yaş kategorileriyle ilgili aşamaları, bu aşamaların özellikleri ve antrenman prensiplerini bilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Uzun dönem performans oyuncusu gelişimiyle ilgili 14 yaş ve öncesi sporcuların farklı yaş aralıklarındaki gelişimlerine yönelik fiziksel, teknik, taktik ve zihinsel antrenmanları planlayabilmeli, organize edebilmeli, uygulayabilmeli ve değerlendirebilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Uzun dönem performans oyuncusu gelişimiyle ilgili 14 yaş ve öncesi sporcuların farklı yaş aralıklarındaki gelişimlerini destekleyici yarışmaları planlayabilmeli, organize edebilmeli, uygulayabilmeli ve değerlendirebilmeli |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Uzun dönem performans oyuncusu gelişimiyle ilgili 14 yaş ve öncesi sporcuların farklı yaş aralıklarına yönelik gelişim programlarını planlayabilmeli, organize edebilmeli, uygulayabilmeli ve değerlendirebilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uzun dönem performans oyuncusu gelişim safhaları, antrenman prensipleri, 14 yaş öncesi performans sporcularının gelişimi, yarışmaların organizasyonu ve program geliştirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uzun dönem performans oyuncusu gelişim aşamaları ve antrenman prensipleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
2 | Uzun dönem performans oyuncusu gelişim aşamaları ve antrenman prensipleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
3 | 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (4-7 yaş) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
4 | 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (4-7 yaş) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
5 | 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (7-10 yaş) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
6 | 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (7-10 yaş) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
7 | 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (7-10 yaş) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (10-12 yaş) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
10 | 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (10-12 yaş) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
11 | 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (12-14 yaş) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
12 | 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (12-14 yaş) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
13 | 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (12-14 yaş) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
14 | 14yaş ve öncesi sporculara yönelik eğitim programları geliştirmek | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
15 | 14 yaş ve öncesi sporcuların yarışmaları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ITF (2009), Coaching beginner and Intermediate tennis players | |
2 | ITF (1998), İleri Düzey Antrenörün El Kitabı Richard Schönborn (2000), Advanced Techniques For Competitive Tennis, (2nd Edition), Meyer & Meyer Sport (UK) Ltd. | |
3 | Tenis Teknik ve Taktikleri. 2.baskı Osman Kermen Nobel Yayıncılık2002. | |
4 | “Tenise Başlarken,Öğretmenin El Kitabı”,Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını No: 1 Ankara,1999. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Raket, top, file |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 2 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 183 |