Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT433 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT433 Adı: TENİS- UZMANLIK 3 Teorik+Uygulama: 2+4 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilere; uzun dönem performans oyuncusu gelişiminin safhalarını, 14 yaş ve öncesine yönelik safhalarda yapılması gerekli fiziksel, tekniksel, taktiksel ve zihinsel çalışmaları öğretmeyi amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uzun dönem performans oyuncusu gelişimine yönelik farklı yaş kategorileriyle ilgili aşamaları, bu aşamaların özellikleri ve antrenman prensiplerini bilmeli PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Uzun dönem performans oyuncusu gelişimiyle ilgili 14 yaş ve öncesi sporcuların farklı yaş aralıklarındaki gelişimlerine yönelik fiziksel, teknik, taktik ve zihinsel antrenmanları planlayabilmeli, organize edebilmeli, uygulayabilmeli ve değerlendirebilmeli PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Uzun dönem performans oyuncusu gelişimiyle ilgili 14 yaş ve öncesi sporcuların farklı yaş aralıklarındaki gelişimlerini destekleyici yarışmaları planlayabilmeli, organize edebilmeli, uygulayabilmeli ve değerlendirebilmeli PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Uzun dönem performans oyuncusu gelişimiyle ilgili 14 yaş ve öncesi sporcuların farklı yaş aralıklarına yönelik gelişim programlarını planlayabilmeli, organize edebilmeli, uygulayabilmeli ve değerlendirebilmeli PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Uzun dönem performans oyuncusu gelişim safhaları, antrenman prensipleri, 14 yaş öncesi performans sporcularının gelişimi, yarışmaların organizasyonu ve program geliştirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uzun dönem performans oyuncusu gelişim aşamaları ve antrenman prensipleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
2 Uzun dönem performans oyuncusu gelişim aşamaları ve antrenman prensipleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
3 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (4-7 yaş) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
4 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (4-7 yaş) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
5 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (7-10 yaş) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
6 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (7-10 yaş) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
7 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (7-10 yaş) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
8 Ara Sınav
9 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (10-12 yaş) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
10 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (10-12 yaş) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
11 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (12-14 yaş) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
12 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (12-14 yaş) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
13 14 yaş ve öncesi sporcuların fiziksel, taktiksel, tekniksel ve zihinsel gelişim (12-14 yaş) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
14 14yaş ve öncesi sporculara yönelik eğitim programları geliştirmek Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
15 14 yaş ve öncesi sporcuların yarışmaları Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösteri Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ITF (2009), Coaching beginner and Intermediate tennis players
2 ITF (1998), İleri Düzey Antrenörün El Kitabı Richard Schönborn (2000), Advanced Techniques For Competitive Tennis, (2nd Edition), Meyer & Meyer Sport (UK) Ltd.
3 Tenis Teknik ve Taktikleri. 2.baskı Osman Kermen Nobel Yayıncılık2002.
4 “Tenise Başlarken,Öğretmenin El Kitabı”,Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını No: 1 Ankara,1999.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Raket, top, file

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 10
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 2 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 3 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 1 4
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 5 1 5
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 4 28
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 5 30
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 183