|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SIRRI CEM DİNÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, spor tırmanış performansının arttırılması, tırmanışa yönelik yönelik özel antrenman yöntemleri ve temel spor tırmanış bilgi ve becerisinin öğretimine yönelik özel eğitim yöntemlerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İleri düzey tırmanış tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Farklı beceri seviyesindeki bireyler için yeni bir tırmanış rotası hazırlayabilir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Temel spor tırmanış tekniklerinin öğretim yöntemlerine hakimdir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel spor tırmanış becerilerinin başlangıç sporcularına sıralı öğretim tekniği ve yardımcı antrenörlük uygulamaları, bilgi ve becerilerin öğretiminde kullanılacak özel öğretim yöntemlerinin yanı sıra tırmanış yarışma rotalarının teknik incelemesi, farklı yarışma türlerinde tırmanış tekniklerinin analizini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel spor tırmanış becerilerinin başlangıç sporcularına sıralı öğretim tekniği ve yardımcı antrenörlük uygulamaları; temel denge ve tırmanma becerilerinin öğretim modellemesi | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
2 | Temel tırmanış becerilerinin öğretimi için egzersiz seçimi, uygulama yaklaşımları ve antrenman(ders) planlama yaklaşımları | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
3 | Temel tırmanış beceri eğitimlerinde tırmanış duvar eğimi ve rota yapısının seçimi | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
4 | Öğretmen merkezli özel öğretim yöntemleri kullanarak temel tırmanış bilgi ve becerilerinin öğretimi | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
5 | Öğretmen ve öğrenci merkezli özel öğretim yöntemleri kullanarak tırmanış bilgi ve becerilerinin öğretimi | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
6 | Öğrenci merkezli özel öğretim yöntemleri kullanarak tırmanış bilgi ve becerilerinin öğretimi | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
7 | Başlangıç düzeyi tırmanıcılara hedef belirleme ve kişisel planlama yöntemlerinin öğretim yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yardımcı antrenörlük uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
10 | Spor tırmanış yarışmalarında rota inceleme ve zorluk analizi, | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
11 | Farklı yarışma tiplerinde tırmanışta kullanılan vücut kontrolü ve uzanma tekniklerinin incelemesi, | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
12 | Farklı yarışma tiplerinde redpoint ve onsight tırmanış taktikleri analizi | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
13 | Spor tırmanışa yönelik temel antrenman periyotlaması | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
14 | Spor tırmanışa yönelik temel antrenman planlaması | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
15 | Tırmanış antrenmanlarının kişiselleşitirilmesi | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Horst, E. (2016) Training for Climbing: The Definitive Guide to Improving Your Performance, How To Climb Series | |
2 | Horst, E., The Rock Climber's Exercise Guide: Training for Strength, Power, Endurance, Flexibility, and Stability, How To Climb Series | |
3 | Anderson, M., L., Anderson, M., L. (2014) The Rock Climber's Training Manual | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projektor, spor tırmanış ekipmanları, yapay tırmanış duvarı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 10 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 1 | 2 | 10 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
Tırmanış Kampı | 7 | 5 | 35 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 171 |