|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Artistik Jimnastikle ilgili temel becerilerin öğretim yöntemleri öğretilecektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Artistik jimnastik de yaş gruplarına göre öğretim yöntemlerini uygulayabilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Artistik cimnastik ile ilgili 12-16 yaş grubu çocuklarına yönelik farklı aletlerdeki temel kuvvet, esneklik ve denge beceri geliştirmerebilmeli |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | 12-16 yaş grubu çocuklarına yönelik artistik cimnastik yarışma kuralları hakkında detaylı bilgiye sahip olabilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | 2-16 yaş grubu çocuklarına yönelik uygun özel antrenman programı hazırlayabilmeli |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Artistik jimnastik de öğretim yöntemleri , Yer, Kulplu beygir, Halka, Atlama, Paralel Barfiks, Denge, Asimetrik bar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Esneklik çalışmaları | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
2 | Yer: Yuvarlanmalar, amut, çember; Barfiks: Tutuşlar, sallantı; Denge: Yürüyüşler, dönüşler atlayışlar , Öğretim yöntemleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
3 | Yer: yüksek takla, amut, free fall ; Atlama. tramplen çıkışı, Öğretim yöntemleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
4 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler Öğretim yöntemleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
5 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar Öğretim yöntemleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
6 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
7 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
10 | Yer: Akrobatik bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar Öğretim yöntemleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
11 | Yer: Zorunlu seri çalışması; Barfiks: zorunlu seri çalışması; Denge: zorunlu seri çalışması | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
12 | Yer: Zorunlu seri çalışması; Barfiks: zorunlu seri çalışması; Denge: zorunlu seri çalışması | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
13 | Yer: Zorunlu seri çalışması; Barfiks: zorunlu seri çalışması; Denge: zorunlu seri çalışması | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
14 | Yer: Zorunlu seri çalışması; Barfiks: zorunlu seri çalışması; Denge: zorunlu seri çalışması | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | D.Mitchell, B.Davis, R.Lopez (2002) Teaching Fundamental Gymnastics Skills, Human Kinetics | |
2 | Turoff, F. (1991). Artistic Gymnastics. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers | |
3 | Werner, P.H. (1994) Teaching Children Gymnastics Becoming a Master Teacher Human Kinetics. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Cimnastik salonu, trambolin, tartan minder, kulplu beygir, paralel bar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 3 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |