|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Badmintonun temel tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretimini sağlamak, bilgi ve becerileri kazandırmak, Badminton ile ilgili organizasyon planlaması yaptırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Badmintonda arka kort vuruş tekniklerini uygulayabilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Badmintonda Clear ve Smaç vuruş tekniklerini uygulayabilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Badminton ile ilgili temel teknikleri uygulatabilmeli |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Badminton'a özgü temel prensipleri ve yarışma kurallarını bilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Badmintonun kurallara uygun olarak oynatılması, tekler ve çiftler karşılaşmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin teorik ve uygulamasının nasıl işleneceği konusunda bilgi aktarımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Oyun alanları ve tutuş tekniklerinin (Forehand ve Backhand) öğrencilere öğretilmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Temel duruş teknikleri, Adımlama Teknikleri ve geliştirici driller | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Temel duruş teknikleri, Adımlama Teknikleri ve geliştirici driller | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Temel vuruş tekniklerini geliştirici driller (Forehand, Backhand, Servis- Yüksek, kısa ve drive (düz) servis | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Temel vuruş tekniklerini geliştirici driller (Foraehand, Backhand, Servis- Yüksek, kısa ve drive (düz) servis | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Temel vuruş tekniklerini geliştirici driller (file önü, baş üstü, drop, drive, smaç vuruşlar) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel vuruş tekniklerini geliştirici driller (file önü, baş üstü, drop, drive, smaç vuruşlar) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Temel vuruş tekniklerini geliştirmeye yönelik alıştırmalar ve genel tekrar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Temel vuruş teknikleri (file önü, baş üstü, drop, drive, smaç vuruşlar) esnasında sık karşılaşılan hatalar ve düzeltmeler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Temel vuruş teknikleri (file önü, baş üstü, drop, drive, smaç vuruşlar) esnasında sık karşılaşılan hatalar ve düzeltmeler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Temel vuruş teknikleri (file önü, baş üstü, drop, drive, smaç vuruşlar) esnasında sık karşılaşılan hatalar ve düzeltmeler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Temel vuruş teknikleri (file önü, baş üstü, drop, drive, smaç vuruşlar) esnasında sık karşılaşılan hatalar ve düzeltmeler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Badmintonda eğitsel oyunlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Badmınton Temel Teknikleri Ve Öğretimi “Salman, S., Salman M.N”, Onay Ajans ,Ankara,1994. | |
2 | • Her Yönüyle Badminton, Yard.Doç.Dr İrfan Gülmez, Nüve Yayıncılık, Ankara, 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Raket, top |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 3 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 185 |