Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT402 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT402 Adı: ANTRENMAN VE HAREKET BİLİMİ 2 Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERHAN IŞIKDEMİR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, periyotlama ile ilgili kavramların öğretilmesi ve farklı motorik özelliklere yönelik antranman periyotlamasının yapılmasına ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Periyotlama kavramlarına ilişkin bilgilere sahip olur. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Antrenman planlaması yapabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Farklı motorik özelliklere yönelik antrenman planlaması yapar PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Antrenman periyotlaması yapabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dayanıklılık, Kuvvet, Sürat, Koordinasyon, Esneklik antrenmanlarının planlanmasını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kuvvet Testleri, Değerlendirilmesi ve Yorumlanması. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem.
2 Kuvvet Antrenmanlarının Planlanması: Anatonik Adaptasoyon. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem.
3 Kuvvet Antrenmanlarının Planlanması: Hipertrofi/Maksimal Kuvvet Antrenmanları. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem.
4 Kuvvet Antrenmanlarının Planlanması: Çabuk Kuvvet Antrenmanları. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem.
5 Dayanıklılık Testleri ve Değerlendirilmesi, Yorumlanması. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem.
6 Dayanıklılık Antrenmanlarının Planlanması: a) Aerobik Dayanıklılık b) Anaerobik Dayanıklılık Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem.
7 Dayanıklılık Antrenmanlarının Planlanması: a) Aerobik Dayanıklılık b) Anaerobik Dayanıklılık Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem.
8 Ara Sınav
9 Sürat Testleri, Değerlendirilmesi ve Yorumlanması. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem.
10 Sürat Antrenmanlarının Planlanması. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem.
11 Sürat Antrenmanlarının Planlanması. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem.
12 Sürat Antrenmanlarının Planlanması. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem
13 Esneklik ve Koordinasyon Antrenmanlarının Planlanması. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem.
14 Esneklik ve Koordinasyon Antrenmanlarının Planlanması. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem.
15 Esneklik ve Koordinasyon Antrenmanlarının Planlanması. Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gözlem.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kuvvet ölçümü yöntem ve cihazları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 10 30
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 11 33
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 151