|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN UZLAŞIR (serkanuzlasir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilere biyomekanik modellemenin temelleriyle birlikte bilgisayar ortamında benzeşim yapabilme becerisinin de kazandırılması amaçlanmıştır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fiziksel kanunların insan hareketinin performansını nasıl etkilediği konusunda temel bilgiye sahip olmalı |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Mekanik kavramları kullanarak insan hareketini tanımlayabilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Seçili spor hareketlerin biyomekanik incelemesini yapabilmeli. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Basit niceliksel hesaplamalarını yapabilmeli. |
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyomekanik modelleme nedir, uygulama alanları, Newton-Euler eşitlikleri, katı cisim tanımlama, çoklu gövdeli mekanik sistemlerin dinamiği, ters dinamik hesaplamalar, biyomekanik hareketin benzeşimi ve analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersi tanıtımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
2 | Biyomekanik modelleme yaklaşımları. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
3 | Katı cisimlerin mekaniği, eylesizlik momentleri ve hesaplanmaları, eylemsizlik (jirasyon) yarıçapı hesaplamaları, insan uzuvlarının eylemsizlik momentleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
4 | İki parçalı 2 Boyutlu (2B) mekanik model oluşturma. Oluşturulan modelin hareketinin Newton-Euler eşitlikleriyle tanımlanması. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
5 | Python betik diliyle Newton-Euler hesaplama fonksiyonlarının yazılması ve çalıştırılması. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
6 | Temsili bir 2B biyomekanik model oluşturulması ve eşitliklerinin yazılması. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
7 | Model için 2B kinematik verilerin hareket analizi yardımıyla elde edilmesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Modele kinematik verilerin yüklenmesi ve ters dinamik hesaplama yöntemiyle eklemlerdeki tork ve kuvvetlerinin hesaplanması. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
10 | Simulink yazılımında Simmechanics araç kutusunun tanıtılması ve kullanılması. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
11 | Simmechanics araç kutusu kullanılarak 2B biyomekanik model oluşturarak hareket benzeşimi yapmak ve görselleştirmek. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
12 | Modelleme tekniklerinin son sınıf öğrenci proje çalışmasında kullanılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
13 | Modelleme tekniklerinin son sınıf öğrenci proje çalışmasında kullanılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
14 | Modelleme tekniklerinin son sınıf öğrenci proje çalışmasında kullanılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
15 | Genel sınav hazırlığı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Roger Bartlett; Introduction to Sports Biomechanics: Analysing Human Movement Patterns. Second Edition, Routledge, 2007. ISBN: 978?0?415?33994?0 | |
2 | Gordon Robertson, Graham Caldwell, Joseph Hamill, Gary Kamen, Saunders Whittlesey; Research Methods in Biomechanics, 2004. ISBN:: 978-0-736-03966-6 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sınıf, yansıtıcı cihazlar, kinematik ölçüm cihazları, üç boyutlu analiz cihazları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 2 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |