|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin elit atletlerde gen polimorfizm ve atletik performans arasındaki ilişkiler, antrenmanlara uyum sonucu elit sporcularda gözlenen fizyolojik özellikler ve elit sporcularda yapılan antrenman uygulamalarının etkileri hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Genler ve performans arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Takım ve bireysel sporlarda elit düzeydeki sporcuların özelliklerini bilir. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Elit sporcularda yapılan araştırmalar hakkında fikir sahibidir. |
PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Elit seviyedeki takım ve bireysel sporlardaki sporcuların fizyolojik özellikleri ve antrenman uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kalıtım, Genler ve Spor | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevap |
2 | Elit Dayanıklılık Sporcularında Gen Polimorfizmi / ACE Gen Polimorfizmi | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevaper |
3 | Elit Güç-Kuvvet Sporcularında Gen Polimorfizmi / ACTN3 Gen Polimorfizmi | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevap |
4 | Elit Sporcu Profili /Takım Sporları; Makale Sunumu-Tartışma | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevap |
5 | Elit Sporcu Profili /Takım Sporları; Makale Sunumu-Tartışma | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevap |
6 | Elit Sporcu Profili /Takım Sporları; Makale Sunumu-Tartışma | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevap |
7 | Elit Sporcu Profili /Takım Sporları; Makale Sunumu-Tartışma | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Elit Sporcu Profili /Takım Sporları; Makale Sunumu-Tartışma | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevap |
10 | Elit Sporcu Profili /Takım Sporları; Makale Sunumu-Tartışma | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevap |
11 | Elit Sporcu Profili /Takım Sporları; Makale Sunumu-Tartışma | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevap |
12 | Elit Sporcu Profili /Takım Sporları; Makale Sunumu-Tartışm | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevap |
13 | Elit Sporcu Profili /Takım Sporları; Makale Sunumu-Tartışma | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevap |
14 | Elit Sporcu Profili /Takım Sporları; Makale Sunumu-Tartışma | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevap |
15 | Genel sınava hazırlık | Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi,Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güncel literatür ve araştırmalar. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 85 |