Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT416 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT416 Adı: SPORDA ELEŞTİREL DÜŞÜNME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bilginin ve her şeyin çok hızla yayıldığı ve tüketildiği, adeta toplumun tüketim toplumu haline geldiğimiz günümüzde, eleştirel düşünme, yapılandırılmış muhakeme ve yaratıcı problem çözmeyi kullanarak öğrencilerimizin karar verme yetkinliklerini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eleştirel düşünme kavramlarını açıklayabilecektir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Eleştirel düşünme kavramını tanımlayabilir PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Eleştirel düşünme tekniklerini uygulayabilir PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Eleştirel düşünmenin yararlarını ifade edebilir PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eleştirel Düşünme ve Karar Vermeye Giriş. Eleştirel Düşünmenin Temel Kavramları. Eleştirel Düşünme Becerileri. Problemi Tanımlama ve Analiz Etme. Doğru Soruları Sormak. Safsatalar. Yanılgıların Analizi. İspat Yükümlülüğü. Dil ve Tuzaklar. Bilimsel ve Sebeplere Dayalı Muhakeme. İstatistikler Hakkında Eleştirel Düşünme ve Karar Verme. Analitik Karar Verme Teknikleri. Karar Vermenin Etik Boyutları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eleştirel Düşünme ve Karar Vermeye Giriş Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Eleştirel Düşünmenin Temel Kavramları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Eleştirel Düşünme Becerileri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Problemi Tanımlama ve Analiz Etme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Doğru Soruları Sormak Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Safsatalar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Yanılgıların Analizi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 İspat Yükümlülüğü Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Dil ve Tuzaklar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Bilimsel ve Sebeplere Dayalı Muhakeme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 İstatistikler Hakkında Eleştirel Düşünme ve Karar Verme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Analitik Karar Verme Teknikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Karar Vermenin Etik Boyutları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Genel sınav hazırlığı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Caine, R.N. ve Caine, G. (2002) Beyin Temelli Öğrenme Çev. Ed. G. Ülgen Ankara, Nobel Yayınları
2 Nosich, M. G. (Çev. Birsel Aybek). Eleştirel Düşünme Rehberi. Anı Yayıncılık. ISBN: 9786051702018
3 Ruggiero, R.V. (2017). (Çev. Çağdaş Dedeoğlu). Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber. Alfa Yayıncılık
4 Baillargeon, N. (2017). (Çev. İbrahim Yıldız). Aklın ve Bilimin Işığında Eleştirel Düşünme Kılavuzu. Dipnot
5 Paul, S.R., Elder, L. (2016). (Çev. Esra Aslan, Gamze Sart). Kritik Düşünce: Yaşamınızın ve Öğrenmenizin Sorumluluğunu Üstlenmek İçin Araçlar. Nobel Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 1 2
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 1 2
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 2 1 2
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 88