|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilginin ve her şeyin çok hızla yayıldığı ve tüketildiği, adeta toplumun tüketim toplumu haline geldiğimiz günümüzde, eleştirel düşünme, yapılandırılmış muhakeme ve yaratıcı problem çözmeyi kullanarak öğrencilerimizin karar verme yetkinliklerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eleştirel düşünme kavramlarını açıklayabilecektir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Eleştirel düşünme kavramını tanımlayabilir |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Eleştirel düşünme tekniklerini uygulayabilir |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Eleştirel düşünmenin yararlarını ifade edebilir |
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eleştirel Düşünme ve Karar Vermeye Giriş. Eleştirel Düşünmenin Temel Kavramları. Eleştirel Düşünme Becerileri. Problemi Tanımlama ve Analiz Etme. Doğru Soruları Sormak. Safsatalar. Yanılgıların Analizi. İspat Yükümlülüğü. Dil ve Tuzaklar. Bilimsel ve Sebeplere Dayalı Muhakeme. İstatistikler Hakkında Eleştirel Düşünme ve Karar Verme. Analitik Karar Verme Teknikleri. Karar Vermenin Etik Boyutları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eleştirel Düşünme ve Karar Vermeye Giriş | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Eleştirel Düşünmenin Temel Kavramları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Eleştirel Düşünme Becerileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Problemi Tanımlama ve Analiz Etme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Doğru Soruları Sormak | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Safsatalar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Yanılgıların Analizi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İspat Yükümlülüğü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Dil ve Tuzaklar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Bilimsel ve Sebeplere Dayalı Muhakeme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | İstatistikler Hakkında Eleştirel Düşünme ve Karar Verme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Analitik Karar Verme Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Karar Vermenin Etik Boyutları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Genel sınav hazırlığı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Caine, R.N. ve Caine, G. (2002) Beyin Temelli Öğrenme Çev. Ed. G. Ülgen Ankara, Nobel Yayınları | |
2 | Nosich, M. G. (Çev. Birsel Aybek). Eleştirel Düşünme Rehberi. Anı Yayıncılık. ISBN: 9786051702018 | |
3 | Ruggiero, R.V. (2017). (Çev. Çağdaş Dedeoğlu). Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber. Alfa Yayıncılık | |
4 | Baillargeon, N. (2017). (Çev. İbrahim Yıldız). Aklın ve Bilimin Işığında Eleştirel Düşünme Kılavuzu. Dipnot | |
5 | Paul, S.R., Elder, L. (2016). (Çev. Esra Aslan, Gamze Sart). Kritik Düşünce: Yaşamınızın ve Öğrenmenizin Sorumluluğunu Üstlenmek İçin Araçlar. Nobel Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 1 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |