Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT428 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT428 Adı: HENTBOL- UZMANLIK 4 Teorik+Uygulama: 2+4 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURAK GÜNEŞ (burakgunes@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Hentbolde antrenman yöntemlerinin öğrenilmesini, yetenek seçimini, takım savunma ve hücum sistemlerinin geliştirilip oyun içinde amacına uygun olarak kullanılmasını öğretir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersin sonunda öğrenci, Hentbolde yetenek seçimini bilir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Hentbolde temel antrenman yöntemlerini bilir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Takım hücum ve savunma yöntemlerini bilir ve yerinde kullanabilmeli. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Hentbolde gözlem ve analiz yapabilmeli karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilmeli PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hentbolde antrenman geliştirici yöntemlerden sürat ve çabukluk, pliometrik antrenman, dayanıklılık antrenman yöntemlerini, anaerobik ve aerobik dayanıklılık antrenmanlarını, Periyodizasyon; haftalık, aylık ve yıllık periyot lamayı , yetenek seçimini, takım hücum ve savunmasını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hentbol temel antrenman yöntemleri; Sürat ve çabukluğu geliştirici yöntemler Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
2 Hentbol temel antrenman yöntemleri; Pliometrik antrenman yöntemleri Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
3 Öğrenci sunumları Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
4 Hentbol temel antrenman yöntemleri; Dayanıklılık antrenman yöntemleri Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
5 Hentbol temel antrenman yöntemleri; Anaerobik dayanıklılık Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
6 Öğrenci sunumları Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
7 Hentbol temel antrenman yöntemleri; Aerobik dayanıklılık Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
8 Ara Sınav
9 Hentbol temel antrenman yöntemleri; Antrenman planlaması: Periyodizasyon: Haftalık, Aylık ve Yıllık antrenman yapısı Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
10 Hentbolde yetenek seçimi Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
11 Öğrenci sunumları Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
12 Takım savunması; Sistem içerisinde savunma ve organizasyonları Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
13 Takım savunması; Sistem içerisinde savunma ve organizasyonları Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
14 Öğrenci sunumları Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
15 Genel sınava hazırlık Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Willardson,J.M., ( 2007 ) Core stability Training forHealtyAthletics: Strength and Conditioning Research.
2 Bompa, T.O., (1999). Antrenman Kuramı ve Yöntemi: Dönemleme. Çeviri: İ. Keskin, A.B. Tuner, H. Küçükgöz, T. Bağırgan. Ankara: Bağırgan Yayımevi, 2003.
3 Dündar, U., (1995). Antrenman Teorisi. Ankara: Bağırgan Yayımevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 3 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 3 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 1 3
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 3 1 3
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 4 32
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 3 21
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 186