|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURAK GÜNEŞ (burakgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Hentbolde antrenman yöntemlerinin öğrenilmesini, yetenek seçimini, takım savunma ve hücum sistemlerinin geliştirilip oyun içinde amacına uygun olarak kullanılmasını öğretir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Hentbolde yetenek seçimini bilir. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Hentbolde temel antrenman yöntemlerini bilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Takım hücum ve savunma yöntemlerini bilir ve yerinde kullanabilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Hentbolde gözlem ve analiz yapabilmeli karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilmeli |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hentbolde antrenman geliştirici yöntemlerden sürat ve çabukluk, pliometrik antrenman, dayanıklılık antrenman yöntemlerini, anaerobik ve aerobik dayanıklılık antrenmanlarını, Periyodizasyon; haftalık, aylık ve yıllık periyot lamayı , yetenek seçimini, takım hücum ve savunmasını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hentbol temel antrenman yöntemleri; Sürat ve çabukluğu geliştirici yöntemler | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
2 | Hentbol temel antrenman yöntemleri; Pliometrik antrenman yöntemleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
3 | Öğrenci sunumları | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
4 | Hentbol temel antrenman yöntemleri; Dayanıklılık antrenman yöntemleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
5 | Hentbol temel antrenman yöntemleri; Anaerobik dayanıklılık | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
6 | Öğrenci sunumları | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
7 | Hentbol temel antrenman yöntemleri; Aerobik dayanıklılık | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hentbol temel antrenman yöntemleri; Antrenman planlaması: Periyodizasyon: Haftalık, Aylık ve Yıllık antrenman yapısı | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
10 | Hentbolde yetenek seçimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
11 | Öğrenci sunumları | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
12 | Takım savunması; Sistem içerisinde savunma ve organizasyonları | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
13 | Takım savunması; Sistem içerisinde savunma ve organizasyonları | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
14 | Öğrenci sunumları | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
15 | Genel sınava hazırlık | Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Willardson,J.M., ( 2007 ) Core stability Training forHealtyAthletics: Strength and Conditioning Research. | |
2 | Bompa, T.O., (1999). Antrenman Kuramı ve Yöntemi: Dönemleme. Çeviri: İ. Keskin, A.B. Tuner, H. Küçükgöz, T. Bağırgan. Ankara: Bağırgan Yayımevi, 2003. | |
3 | Dündar, U., (1995). Antrenman Teorisi. Ankara: Bağırgan Yayımevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 3 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |