|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, performans sporcusu kayakçılarda antrenman teorisinin önemli bileşenleri olan kuvvet, sürat dayanıklılık ve esneklik ögelerine yönelik çalışmaları ve alp disiplini kayak sporcularına yönelik özel antrenmanların planlamasını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kayakta kuvvet öğesinin geliştirilmesine yönelik yöntemleri açıklayabilir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kayakta sürat ve dayanıklılık önemini tanımlayabilir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Alp kayakçısı için denge ve koordinasyonun geliştirilmesi yöntemlerine hakimdir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Performans sporcusu gelişiminde yönelik kuvvet, sürat, dayanıklılık, esneklik, denge ve koordinasyon değişkenlerinin kayağa özel antrenmanlarla geliştirilebilmesi ve alp disiplini kayağa yönelik antrenman periyotlaması konularını içerir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Performans kayakçısının gelişiminde antrenmanın önemi ve ögeleri | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
2 | Performans kayakçılarında esneklik antrenmanı; ısınma, soğuma | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
3 | Alp kayakçıları için kuvvet çalışmaları; maksimal kuvvet, kuvvette devamlılık | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
4 | Alp kayakçıları için kuvvet antrenmanları; çabuk kuvvet, çabuk kuvvette devamlılık, elastiki kuvvet | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
5 | Kuvvet gelişimi için direnç antrenmanları | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
6 | Kayakta bölgesel (core) antrenman | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
7 | Kuvvet ölçüm testleri | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sürat bileşeninin alp kayağındaki önemi, | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
10 | Süratin ölçümü ve geliştirilmesi; spora özel yöntemler geliştirilebilir mi? | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
11 | Alp kayağı için aerobik ve anaerobik dayanıklılık bileşenleri | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
12 | Dayanıklılık ölçüm testleri; kayağa özel protokol geliştirilebilir mi? | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
13 | Dayanıklılık geliştirme yöntemleri | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
14 | Denge ve koordinasyon egzersizlerinin etkisi | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
15 | Alp kayağına özel egzersiz ve ölçüm protokollerinin tartışılması | Anlatma Yöntemi Planlı grup çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company. | |
2 | Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics. | |
3 | Açıkada, C., (2018) Antrenman Bilimi, Ankara, Spor Yayın evi | |
4 | Murray, B., Kenny, W., L. (2017)Egzersiz Fizyolojisi Uygulama Klavuzu, Ankara, Spor Yayınevi | |
5 | Le Master, R.(2009) Ultimate Skiing – Master The Techniques Of Great Skiing, Illinoi, Human Kinetics | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projektor, alp kayak ekipmanı, kask, performans labaratuvarı ölçüm araçları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 10 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | 1 | 2 | 10 |
4.Sunum | 1 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Yöntemlere ilişkin kayak uygulaması | 4 | 4 | 16 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 177 |