Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ YÜKSEKOKULU / ANT456 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT456 Adı: RİTMİK CİMNASTİK- UZMANLIK 4 Teorik+Uygulama: 2+4 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Ritmik jimnastik antrenmanı her jimnastikçi için kompozisyon içeriğini geliştirmek, gözlemlemek, analiz etmek, cimnastikçinin gelişimini değerlendirmeye yardımcı olmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersin sonunda öğrenci, Ritmik Jimnastik kurallarını bilir ve uygular. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yarışma taktiği, mental antrenmanlar ile ilgili örnekler araştırır ve uygular. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Antrenmanın tanımını ve genel özelliklerini, yarışma için hazırlığı bilir ve uygulamalar yapar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Antrenmanın içeriği Ritmik jimnastik için kurallar Yarışma için hazırlık, Yarışma taktiği için hazırlık
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim Bileşenleri (ısınma, ana soğuma) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
2 RGS eğitim yükleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
3 Mikro plan Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
4 Mezo planlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
5 Müsabakalara hazırlık Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, GösteriAnlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
6 Mesocycles Planning Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
7 Mesocycles Planning Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
8 Ara Sınav
9 Mental Hazırlık Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
10 RGS şekilleri için Puanalama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
11 FIG Code of Points for RSG Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
12 Müsabaka koşullarına hazırlık Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
13 Müsabaka koşullarına hazırlık Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
14 Müsabaka koşullarına hazırlık Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
15 Genel sınav hazırlığı Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Altay.F., Bulca, Y. (2006) Ritim Eğitimi ve Dans .Ankara
2 Demirhan, G. Ve Ark. (1998). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi. Modül.
3 Lissizkaja, T.S. (1986). Rhythmische Sportgymnastik. Sportverlag. Berlin.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Spor salonu, 10x10 cimnastik minderi, ip, kurdale, labut, top

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 4 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 2 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 1 3
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 3 1 3
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 4 28
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 3 21
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 181