| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Hareket ve Egzersize ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme |
PÇ-21 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporda çocuk psikolojisine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme. |
PÇ-28 Müzik, sanat, oyun ve drama gibi alan eğitimi derslerinde uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Sınıf içi oyunlara ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme |
PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Beden Eğitiminde temel motor becerilerin (yürüyüş, koşu, denge, sürünme, atma-tutma, tırmanma, kaldırma-taşıma vb.) ve Temel Cimnastik Egzersizlerine (baş, omuz, kollar, gövde, kalça, bacaklar, karın vb) ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme |
PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Beden eğitimiyle ilgili temel kavramlar, beden eğitiminin genel amaçları, fiziksel uygunluk, fiziksel aktivitenin önemi,lokomotor beceriler (yürüyüş, koşma etkinlikleri ve oyunlar), lokomotor beceriler (atlama, sekme etkinlikleri ve oyunlar), lokomotor beceriler (kaçma, durma, galop ve kayma etkinlikleri ve oyunlar), lokomotor olmayan beceriler (bükme, eğilme, esneme etkinlikleri ve oyunlar), manipülatifbeceriler (atma, yakalama etkinlikleri ve oyunlar), manipülatif beceriler (atma, yakalama, vurma etkinlikleri ve oyunlar), bar hareketleri (tırmanma, asılma,kalistenikler), beden eğitiminde değerlendirme, ritm ve dans etkinlikleri, ip atlama |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Beden eğitimiyle ilgili temel kavramlar Fiziksel uygunluk Fiziksel aktivitenin önemi |
Düz anlatım ve tartışma |
| 2 |
Oyun kavramı, oyunun önemi ve oyun öğretiminin amacı, oyun seçimi ve öğretimi |
Düz anlatım ve tartışma |
| 3 |
Herhangi bir ders planında oyun nasıl kullanılır, işlevi nedir? |
Düz anlatım ve tartışma |
| 4 |
Lokomotor beceriler (yürüyüş, koşma etkinlikleri ve oyunlar) |
Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon |
| 5 |
Lokomotor beceriler (yürüyüş, koşma etkinlikleri ve oyunlar) |
Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon |
| 6 |
Lokomotor beceriler (yürüyüş, koşma etkinlikleri ve oyunlar) |
Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon |
| 7 |
Lokomotor beceriler (yürüyüş, koşma etkinlikleri ve oyunlar) |
Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Manipülatif beceriler (Atma, yakalama etkinlikleri ve oyunlar) |
Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon |
| 10 |
Manipülatif beceriler (Atma, yakalama etkinlikleri ve oyunlar) |
Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon |
| 11 |
Bar hareketleri (tırmanma, asılma, kalistenikler) |
Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon |
| 12 |
Ritm ve dans etkinlikleri |
Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon |
| 13 |
İp atlama |
Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon |
| 14 |
Oyun Uygulamaları |
Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon |
| 15 |
Beden eğitiminde değerlendirme |
Düz anlatım ve tartışma |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Kale, R. (2003) Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınevi, Ankara. |
| 2 |
İnan, M. (2003) 3- 9 Yaş Çocukları İçin Uygulamalı Hareket Eğitimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|