Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE301 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE301 Adı: BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KÜRŞAT ÖZCAN, BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimine yönelik olumlu tutum geliştirir.Haraket Eğitimi ve Hareket Yoluyla Eğitim, Beden Eğitimi, Oyun ve Oyun Öğretimiyle ilgili temel kavramları kavrar. Beden Eğitiminde öğretmenin sahip olması gereken yeterlikler ve sorumlulukları kavrar. Oyun oluşturma, oyun dağarını geliştirme ve bir oyunu amaçlarına uygun sınıf içi ya da dışı ortamlarda oynatabilir.Oyun tasarımı ile ilgili örnek etkinlikler, ders planı hazırlama ve uygulama becerisi kazanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hareket ve Egzersize ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme PÇ-21 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Fiziksel aktivite, hareket, egzersiz, oyun, kurallı oyun, beden eğitimi ve sporda çocuk psikolojisine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme. PÇ-28 Müzik, sanat, oyun ve drama gibi alan eğitimi derslerinde uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sınıf içi oyunlara ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Beden Eğitiminde temel motor becerilerin (yürüyüş, koşu, denge, sürünme, atma-tutma, tırmanma, kaldırma-taşıma vb.) ve Temel Cimnastik Egzersizlerine (baş, omuz, kollar, gövde, kalça, bacaklar, karın vb) ilişkin bilgileri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilme PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Beden eğitimiyle ilgili temel kavramlar, beden eğitiminin genel amaçları, fiziksel uygunluk, fiziksel aktivitenin önemi,lokomotor beceriler (yürüyüş, koşma etkinlikleri ve oyunlar), lokomotor beceriler (atlama, sekme etkinlikleri ve oyunlar), lokomotor beceriler (kaçma, durma, galop ve kayma etkinlikleri ve oyunlar), lokomotor olmayan beceriler (bükme, eğilme, esneme etkinlikleri ve oyunlar), manipülatifbeceriler (atma, yakalama etkinlikleri ve oyunlar), manipülatif beceriler (atma, yakalama, vurma etkinlikleri ve oyunlar), bar hareketleri (tırmanma, asılma,kalistenikler), beden eğitiminde değerlendirme, ritm ve dans etkinlikleri, ip atlama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Beden eğitimiyle ilgili temel kavramlar Fiziksel uygunluk Fiziksel aktivitenin önemi Düz anlatım ve tartışma
2 Oyun kavramı, oyunun önemi ve oyun öğretiminin amacı, oyun seçimi ve öğretimi Düz anlatım ve tartışma
3 Herhangi bir ders planında oyun nasıl kullanılır, işlevi nedir? Düz anlatım ve tartışma
4 Lokomotor beceriler (yürüyüş, koşma etkinlikleri ve oyunlar) Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon
5 Lokomotor beceriler (yürüyüş, koşma etkinlikleri ve oyunlar) Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon
6 Lokomotor beceriler (yürüyüş, koşma etkinlikleri ve oyunlar) Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon
7 Lokomotor beceriler (yürüyüş, koşma etkinlikleri ve oyunlar) Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon
8 Ara Sınav
9 Manipülatif beceriler (Atma, yakalama etkinlikleri ve oyunlar) Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon
10 Manipülatif beceriler (Atma, yakalama etkinlikleri ve oyunlar) Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon
11 Bar hareketleri (tırmanma, asılma, kalistenikler) Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon
12 Ritm ve dans etkinlikleri Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon
13 İp atlama Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon
14 Oyun Uygulamaları Oyun yoluyla öğretim, tartışma ve süpervizyon
15 Beden eğitiminde değerlendirme Düz anlatım ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kale, R. (2003) Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınevi, Ankara.
2 İnan, M. (2003) 3- 9 Yaş Çocukları İçin Uygulamalı Hareket Eğitimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 6 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 110