| Dersin İçeriği |
| Bilimin doğası ve bilim insanın özellikleri, Okul Öncesi Eğitiminde Fen ve Doğanın Önemi, Fen ve Doğa Etkinlikleri ile İlgili Kavramları Zihinde Yapılandırma ve Kavram Haritaları Oluşturma; Okulöncesi Fen Öğretiminde Kullanılan Deney Türleri, Fen ve Doğa ile İlgili Kavramların Öğretiminde Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler, Fen ve Doğa ile İlgili Temel Kavramlar, Canlı- Cansız Kavramı, Gökyüzü ve Uzayı Tanıma, Isı ve Işık ile İlgili Temel Olaylar |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Bilimin doğası, bilimsel yöntemin ve bilim insanın özellikleri |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 2 |
Okul öncesi dönemde fen eğitiminin önemi |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 3 |
Okul Öncesinde Fen Eğitimi Programı ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları (Wings of Discovery , Tool Kit for Early Chilhood Science Education, La Main à là Pâte ,Pollen Science-Lab , Design and Making Centre , ScienceStart |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 4 |
Okulöncesinde fen köşesi, fen köşesinin yeri, materyallerin seçimi, çocuğun fenle ilişkisi, fen eğitiminin amaçları |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 5 |
Kavram öğretimi:Kavram gelişimi ve öğretimi , kavramların sınıflandırılması, kavramların aşamalılığı, kavramsal sistemler |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 6 |
Kavramları Zihinde Yapılandırma ve Kavram Haritaları Oluşturma |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 7 |
Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Fen Öğretiminde Kullanılan Deney Türleri |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 10 |
Okulöncesinde gezi ve gözlemin önemi Okulöncesinde dramanın önemi |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 11 |
Fen ve doğa ile ilgili kavramları öğretilmesinde kullanılacak yöntem, teknik ve stratejiler |
Öğrenci sunumları, grup tartışması |
| 12 |
Fen ve doğa ile ilgili temel kavramlar:Bilimsel kavramlar: 1. Canlı-cansız kavramı |
Öğrenci sunumları, grup tartışması |
| 13 |
2. Vücudumuz, besinler,beslenme, sağlığımız |
Öğrenci sunumları, grup tartışması |
| 14 |
3. Işık,ses,madde, kuvvet,hareket,enerji
4. Hava,mevsimler su, doğa olayları
|
Öğrenci sunumları, grup tartışması |
| 15 |
5. Elektrik,ısı,sıcaklık 6. Yer çekimi, gezegenler |
Öğrenci sunumları, grup tartışması |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Şahin, F.(1981).”Okul Öncesinde Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri”. Yapa Yayıncılık. |
| 2 |
Arnas, Y. (2007). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık. |
| 3 |
Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi: Naciye Şimşek, Yasemin Çınar - Nobel Akademik Yayıncılık |
| 4 |
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi: Berrin Akman, Gülden Uyanık Balat, Tülin Güler Yıldız- Anı Yayıncılık |
| 5 |
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi: Vize Yayıncılık |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|