Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 305 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 305 Adı: FEN EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEMA ÖNGÖREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Okul öncesi eğitimde fen ve doğa çalışmalarının gerekliliği, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olma ve erken çocukluk döneminde bilimsel düşünmeyi geliştirecek etkinlikleri tasarlama ve yöntemleri uygulama

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okulöncesinde fen ve doğa etkinliklerinin önemini kavrayabilme PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çocukların gelişim düzeylerine uygun fen ve doğa etkinlikleri planlayabilme PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Okulöncesi döneme uygun farklı öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini kullanarak çocukların fen ve doğa kavramlarını anlamalarına yardımcı olabilme PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Fen-teknoloji-toplum ve çevre arasındaki ilişkileri anlayabilme PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilimin doğası ve bilim insanın özellikleri, Okul Öncesi Eğitiminde Fen ve Doğanın Önemi, Fen ve Doğa Etkinlikleri ile İlgili Kavramları Zihinde Yapılandırma ve Kavram Haritaları Oluşturma; Okulöncesi Fen Öğretiminde Kullanılan Deney Türleri, Fen ve Doğa ile İlgili Kavramların Öğretiminde Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler, Fen ve Doğa ile İlgili Temel Kavramlar, Canlı- Cansız Kavramı, Gökyüzü ve Uzayı Tanıma, Isı ve Işık ile İlgili Temel Olaylar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilimin doğası, bilimsel yöntemin ve bilim insanın özellikleri Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
2 Okul öncesi dönemde fen eğitiminin önemi Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
3 Okul Öncesinde Fen Eğitimi Programı ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları (Wings of Discovery , Tool Kit for Early Chilhood Science Education, La Main à là Pâte ,Pollen Science-Lab , Design and Making Centre , ScienceStart Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
4 Okulöncesinde fen köşesi, fen köşesinin yeri, materyallerin seçimi, çocuğun fenle ilişkisi, fen eğitiminin amaçları Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
5 Kavram öğretimi:Kavram gelişimi ve öğretimi , kavramların sınıflandırılması, kavramların aşamalılığı, kavramsal sistemler Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
6 Kavramları Zihinde Yapılandırma ve Kavram Haritaları Oluşturma Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
7 Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
8 Ara Sınav
9 Fen Öğretiminde Kullanılan Deney Türleri Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
10 Okulöncesinde gezi ve gözlemin önemi Okulöncesinde dramanın önemi Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
11 Fen ve doğa ile ilgili kavramları öğretilmesinde kullanılacak yöntem, teknik ve stratejiler Öğrenci sunumları, grup tartışması
12 Fen ve doğa ile ilgili temel kavramlar:Bilimsel kavramlar: 1. Canlı-cansız kavramı Öğrenci sunumları, grup tartışması
13 2. Vücudumuz, besinler,beslenme, sağlığımız Öğrenci sunumları, grup tartışması
14 3. Işık,ses,madde, kuvvet,hareket,enerji 4. Hava,mevsimler su, doğa olayları Öğrenci sunumları, grup tartışması
15 5. Elektrik,ısı,sıcaklık 6. Yer çekimi, gezegenler Öğrenci sunumları, grup tartışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Şahin, F.(1981).”Okul Öncesinde Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri”. Yapa Yayıncılık.
2 Arnas, Y. (2007). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
3 Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi: Naciye Şimşek, Yasemin Çınar - Nobel Akademik Yayıncılık
4 Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi: Berrin Akman, Gülden Uyanık Balat, Tülin Güler Yıldız- Anı Yayıncılık
5 Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi: Vize Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 11 33
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 6 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 113