| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Sanat, Sanat Eğitimi, Sanat Kuramı, Sanat Akımı, Sanat Tarihi, Sanat Felsefesi, Psikolojisi ve Sosyolojisi, Yaratıcılık, Sanatsal Yaratma vb. temel kavramları kavrayabilme |
PÇ-28 Müzik, sanat, oyun ve drama gibi alan eğitimi derslerinde uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Okul öncesi öğretmeninde sanat bilinci ve kültürünü geliştirmeye yönelik gereken yeterlikler ve sorumlulukları kavrayabilme |
PÇ-21 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Okulöncesi dönemindeki çocukların özelliklerini dikkate alarak sanat eğitiminden, kuramlarından ve yöntemlerinden nasıl yararlanılması gerektiğini fark edebilme |
PÇ-28 Müzik, sanat, oyun ve drama gibi alan eğitimi derslerinde uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Okul öncesinde sanat etkinliklerini bilme |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Sanatın tanımı ve işlevi, temel sanat eğitimi, sanat eğitimi tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri, sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları, okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müze eğitimi |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Sanat eğitimi nitelikli bir sanat eğitimi nasıl olmalıdır. Sanat eğitimin önemi ve gerekliliği |
Tartışma, örnek olay, anlatım |
| 2 |
İnsanın sanatsal gelişimi çocuk resmi çocuk resmi kuramları çocuk resmi sanat mıdır? Çocuk resminde simgeler |
Tartışma, örnek olay, anlatım |
| 3 |
Çocukta algı mekan kavramı anlatımsal açıdan çocuk resimlerini sınıflandırması çocukluktan gençliğe çizgisel gelişim evreleri |
Tartışma, örnek olay, anlatım |
| 4 |
Çocukluktan gençliğe çizgisel gelişim evreleri 2-4 yaş arası 4-7 yaş arası 7-11 yaş arası |
Tartışma, örnek olay, anlatım |
| 5 |
Çocukluktan gençliğe çizgisel gelişim evreleri 11-13 yaş arası engelleyici uyumsuzluk evresi dışavurum evresi |
Tartışma, örnek olay, anlatım |
| 6 |
Tasarım eleman ve ilkeleri çizgi-doku-leke-form ve şekil-boşluk-renk-valör |
Tartışma, örnek olay, anlatım |
| 7 |
Tasarım eleman ve ilkeleri ritim ve hareket-denge-vurgu-kontrast-birlik- birlik-çeşitlilik |
Tartışma, örnek olay, anlatım |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Sanat öğretiminde uygulamalar çizgisel çalışmalar imgesel tasarım çalışmaları ve perspektif renkli çalışmalar |
Uygulama |
| 10 |
Sanat |
Uygulama |
| 11 |
Sanat öğretiminde uygulamalar kolay baskı teknikleri |
Uygulama |
| 12 |
Sanat öğretiminde uygulamalar kağıt çalışmaları iki boyutlu kağıt çalışmaları üç boyutlu kağıt çalışmalar |
Uygulama |
| 13 |
Üç boyutlu kağıt çalışmaları atık malzeme tasarım çalışmaları (rekreasyon) |
Uygulama |
| 14 |
Sanat eserlerini tanıma ve inceleme eğitimde drama |
Uygulama |
| 15 |
Paspartu yapımı |
Uygulama |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Artut, K. 2001; Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara. Abacı, O. 2000 Okulöncesi Dönem Çocuklarında Görsel Sanat Eğitimi , Morpa Kültür Yayınları ,İstanbul |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|