| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilme |
PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Öğrenci davranışlarını değiştirmeye yönelik etkili stratejiler geliştirebilme |
PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Öğrenciler arasında etkili iletişim becerilerini sergileyebilme |
PÇ-26 Etkili iletişim becerileri geliştirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Sınıfın yasal yöneticisi olarak sınıfı etkili yönetme becerisi geliştirebilme |
PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Sınıf içi kuralların önemini farkedebilme ve kural geliştirme sürecini yönetebilme |
PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 |
Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilme |
PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 |
Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilme |
PÇ-22 Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Sınıf yönetimi tanımı ve kuramları, Sınıf yönetiminde öğretmende olması gereken yeterlilikler, Disiplin problemleri, Sınıf içi kurallar, Sınıf ortamının düzenlenmesi, Öğretimin yönetimi, Sınıfta iletişim, Sınıf ortamında öğrenci motivasyonu, İstenmeyen davranışların önlenmesi,Okul-Aile işbirliği, Sınıf ortamında problem çözme teknikleri |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Eğitim Örgütü: Okulun Özellikleri, Öğrenci, Öğretmen, Yönetici, Ebeveyn |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 2 |
Örgüt ve Yönetim Kavramları, Başlıca Yönetim Yaklaşımları |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 3 |
Toplumsal Bir Sistem Olarak Sınıf |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 4 |
Sınıf Yönetiminin Temelleri |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 5 |
Sınıf Yönetimi Modelleri |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 6 |
Sınıfın Fiziksel Düzeni |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 7 |
Sınıf Kuralları Ve Sınıfta İstenmeyen Davranışlar ve Baş Etme Stratejileri |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Sınıfta Motivasyon |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 10 |
Sınıfta Zaman Yönetimi |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 11 |
Sınıfta İletişim Süreci |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 12 |
Sınıfta Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yönetimi |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 13 |
Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 14 |
Sınıf Lideri Olarak Öğretmen |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 15 |
Örnek Olaylar ve Çözüm Önerileri |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Küçükahmet, L. (Editör) (2011). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. |
| 2 |
Kaya, Z. (Ed.), 2003; Sınıf Yönetimi, PegemA Yayıncılık, Ankara |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|