| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Sınıf ortamının fiziksel düzeninin önemini kavrayabilme |
PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Sınıf ortamında uygun yerleşim düzenini oluşturabilme |
PÇ-30 Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerini geliştirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Okulöncesi eğitiminde kullanılan modellerin özelliklerini açıklayabilme |
PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Okulöncesi eğitiminde kullanılan modelleri günlük plan içinde uygulayabilme |
PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Günlük plan içinde farklı okul öncesi eğitim modellerini kullanmaya gönüllü oluş |
PÇ-4 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Ülkemizde okul öncesi eğitim ortamlarının incelenmesi, okulöncesi eğitimi alanında kullanılan farklı modeller ve eğitim ortamlarının incelenmesi (Proje yaklaşımı, Montessori yaklaşımı, İnşaacı sınıflar, High-Scope yaklaşımı, Reggio Emilia yaklaşımı, Head Start programı, Bank-Street yaklaşımı), bu modellerde yürütülen öğretim uygulamalarının izlenmesi |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar
|
Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
|
| 2 |
Proje yaklaşımı
|
Düz anlatım, Tartışma
|
| 3 |
Proje yaklaşımı (sınıfiçi uygulamalar)
|
Video-fotoğraf gösterimi, tartışma |
| 4 |
Reggio Emilia yaklaşımı
|
Düz anlatım, Tartışma
|
| 5 |
Reggio Emilia yaklaşımı (sınıfiçi uygulamalar)
|
Video-fotoğraf gösterimi, tartışma
|
| 6 |
Montessori yaklaşımı
|
Düz anlatım, Tartışma |
| 7 |
Montessori yaklaşımı (sınıfiçi uygulamalar) |
Video-fotoğraf gösterimi, tartışma |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
High-Scope yaklaşımı
|
Düz anlatım, Tartışma
|
| 10 |
High-Scope yaklaşımı (sınıfiçi uygulamalar)
|
Video-fotoğraf gösterimi, tartışma
|
| 11 |
Head Start yaklaşımı
|
Düz anlatım, Tartışma |
| 12 |
Head Start yaklaşımı (sınıfiçi uygulamalar)
|
Video-fotoğraf gösterimi, tartışma
|
| 13 |
Bank Street yaklaşımı (sınıfiçi uygulamalar)
|
Düz anlatım, Video-fotoğraf gösterimi, tartışma |
| 14 |
Kamii-Devries İnşaacı yaklaşım (sınıfiçi uygulamalar)
|
Düz anlatım, Video-fotoğraf gösterimi, tartışma |
| 15 |
Farklı model örnekleri (sınıfiçi uygulamalar) |
Video-fotoğraf gösterimi, tartışma |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Sönmez V. (1999) Program geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara. |
| 2 |
Demirel, Özcan. (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
| 3 |
Kandır, A., Aral, N., Can-Yaşar, M. (2012) Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Programı. Ya-pa Yayınları, İstanbul. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|