|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğretmen adaylarının okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Okul öncesi eğitim için materyal tasarlama ilkelerini betimler |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Materyal geliştirme sürecindeki aşamaları betimler |
PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Okul öncesi eğitimde kullanılmak üzere çeşitli basit materyaller geliştirir |
PÇ-30 Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerini geliştirir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Geliştirilen materyallerin etkinliğini değerlendirme ölçütlerini betimler |
PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Okulöncesi eğitimde kullanılan materyaller ve oyuncakların önemi, kapsamı, kullanım alanları, Oyuncak türleri, Yaşa ve Gelişim alanlarına uygun Oyuncaklar; Kavram oyuncakları geliştirme, Dramatik oyun malzemeleri geliştirme | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar | Uygulama |
| 2 | Eğitici oyuncak yapımı | Uygulama |
| 3 | Kavram oyuncaklarını destekleyici etkinlikler | Uygulama |
| 4 | Yap-boz | Uygulama |
| 5 | Örgü oyuncaklar ve örnek çalışmalar | Uygulama |
| 6 | Okul öncesi eğitimde kullanılan kukla çeşitleri | Uygulama |
| 7 | Kumaş kukla. Parmak kuklası. Ahşap kukla. İpli kukla; Kukla tiyatrosu; kukla yapım ustaları ve kukla üretimi | Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kuklalarla hikaye sunumu | Uygulama |
| 10 | Çocuk tiyatroları ve gösterilerinde kullanılan kostüm, aksesuar ve dekorlar | Uygulama |
| 11 | Okulöncesi çocuklar için kukla,kostüm, maske geliştirme | Uygulama |
| 12 | Eğitici mobil yapımı-I | Uygulama |
| 13 | Eğitici mobil yapımı-II | Uygulama |
| 14 | Eğitici mobil yapımı-III | Uygulama |
| 15 | Çocuklar için kavram ve dramatik oyun materyali tasarlama ve uygulama | Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Atatlay A. 2010 Okul öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme, Kök yayıncılık, Ankara | |
| 2 | Yalçınkaya T, Yalçınkaya Ç.D. 2011 Okulöncesi Dönemde Artık Malzemeyi Değerlendirerek Yapılan Oyuncaklar, Morpa Yayıncılık, İstanbul | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 159 | ||