| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Etkili iletişim ve iletişim öğeleri bilgisine sahip olabilme |
PÇ-26 Etkili iletişim becerileri geliştirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Etkili dinleme becerisine sahip olma |
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Etkili konuşma becerisine sahip olma |
PÇ-19 Anadilini doğru, güzel ve etkili kullanma becerisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Beden dilini etkili bir şekilde kullanabilme |
PÇ-26 Etkili iletişim becerileri geliştirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
İletişimde yaşanabilecek çatışmaları çözebilme becerisine sahip olma |
PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
İletişim, Temel kavramları |
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 2 |
İletişim, Temel kavramları ve özellikleri |
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 3 |
Eğitim ve öğretimde iletişim ve enformasyon
|
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 4 |
İletişim ve etik, eğitimde iletişimsel etik |
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 5 |
Kişilik modelleri iletişim ve eğitim ortamlarındaki önemi
|
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 6 |
İletişim çeşitleri ve modelleri |
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 7 |
İletişim çeşitleri ve modelleri |
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
İletişim ve dinleme |
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 10 |
İletişim engelleri ve öğretim ortamlarındaki iletişim engelleri |
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 11 |
İletişim engelleri ve öğretim ortamlarındaki iletişim engelleri |
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 12 |
Empati ve iletişime etkisi, empatinin sınıf içindeki önemi |
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 13 |
Sen dili ve Ben dili |
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 14 |
Okulda etkili İletişimin önemi genel örnek ve ipuçları (öğrenci, veli, idare) |
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 15 |
Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken hususlar |
Anlatım, tartışma, rol oynama |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Kaya, A. (2011). Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim. Ankara: Pegem Akademi |
| 2 |
Dökmen, Ü. (1995) Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|