| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Özel eğitimle ilgili temel kavramları betimleyebilme |
PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Özel eğitim gerektiren engele neden olan etmenleri açıklayabilme |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Farklı engel türlerine sahip bireyleri ve özelliklerini betimleyebilme |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Özel eğitim gerektiren öğrencilerin eğitimi ve kaynaştırma uygulamalarını bilme ve uygulamaları kendi öğretme alanıyla bütünleştirebilme |
PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Engelli çocukların ailelerinin yaşadıkları duyguları bilerek ailelere yönelik hizmetleri ve eğitsel rehberlik çalışmalarını uygulamaya istekli oluş |
PÇ-22 Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar |
Teorik anlatım, tartışma |
| 2 |
Özel Eğitim Gerektiren Engele Neden Olan Etmenler Özel Eğitimle İlgili Yasa ve Yönetmelikler ve Temel Özellikleri
|
Teorik anlatım, tartışma |
| 3 |
Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri |
Teorik anlatım, tartışma |
| 4 |
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Özellikleri
|
Teorik anlatım, tartışma |
| 5 |
İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
|
Teorik anlatım, tartışma |
| 6 |
Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
|
Teorik anlatım, tartışma |
| 7 |
Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Özellikleri |
Teorik anlatım, tartışma |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Olan Çocuklar ve Özellikleri
|
Teorik anlatım, tartışma |
| 10 |
Dil Ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar ve Özellikleri
|
Teorik anlatım, tartışma |
| 11 |
Fiziksel Yetersizliği Ve Süreğen Hastalığı Olan Çocuklar ve Özellikleri |
Teorik anlatım, tartışma |
| 12 |
İleri Derecede Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar İçin Eğitim Olanakları, Varolan Eğitim Kurumları ve İşleyişi
|
Teorik anlatım, tartışma |
| 13 |
Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar İçin Eğitim Olanakları, Kaynaştırma Eğitimi, Eğitim Kurumları ve İşleyişi |
Teorik anlatım, tartışma |
| 14 |
Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Aileleri |
Teorik anlatım, tartışma |
| 15 |
Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Aileleri |
Teorik anlatım |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Akçamete,G. 2009;Genel Eğitim Okullarında özel gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Kök Yayıncılık, Ankara. |
| 2 |
Ataman. A. (Edt.) Özel Gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|