Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 314 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 314 Adı: ÖZEL EĞİTİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Özel eğitimle ilgili temel kavramların kavranması, özel eğitime muhtaç çocukların özellikleri hakkında bilgi edinip, bu öğrencilere yönelik eğitim öğretim faaliyetleri düzenleme ve uygulama becerilerinin kazandırılmasıdır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Özel eğitimle ilgili temel kavramları betimleyebilme PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Özel eğitim gerektiren engele neden olan etmenleri açıklayabilme PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Farklı engel türlerine sahip bireyleri ve özelliklerini betimleyebilme PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Özel eğitim gerektiren öğrencilerin eğitimi ve kaynaştırma uygulamalarını bilme ve uygulamaları kendi öğretme alanıyla bütünleştirebilme PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Engelli çocukların ailelerinin yaşadıkları duyguları bilerek ailelere yönelik hizmetleri ve eğitsel rehberlik çalışmalarını uygulamaya istekli oluş PÇ-22 Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar Teorik anlatım, tartışma
2 Özel Eğitim Gerektiren Engele Neden Olan Etmenler Özel Eğitimle İlgili Yasa ve Yönetmelikler ve Temel Özellikleri Teorik anlatım, tartışma
3 Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri Teorik anlatım, tartışma
4 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Özellikleri Teorik anlatım, tartışma
5 İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri Teorik anlatım, tartışma
6 Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri Teorik anlatım, tartışma
7 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Özellikleri Teorik anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Olan Çocuklar ve Özellikleri Teorik anlatım, tartışma
10 Dil Ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar ve Özellikleri Teorik anlatım, tartışma
11 Fiziksel Yetersizliği Ve Süreğen Hastalığı Olan Çocuklar ve Özellikleri Teorik anlatım, tartışma
12 İleri Derecede Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar İçin Eğitim Olanakları, Varolan Eğitim Kurumları ve İşleyişi Teorik anlatım, tartışma
13 Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar İçin Eğitim Olanakları, Kaynaştırma Eğitimi, Eğitim Kurumları ve İşleyişi Teorik anlatım, tartışma
14 Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Aileleri Teorik anlatım, tartışma
15 Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Aileleri Teorik anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akçamete,G. 2009;Genel Eğitim Okullarında özel gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Kök Yayıncılık, Ankara.
2 Ataman. A. (Edt.) Özel Gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 8 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 91