| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Ölçme aracı geliştirmede kullanılan istatistikleri açıklar |
PÇ-14 Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilir, yorumlayabilir ve sonuçlarını alana aktarabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Performans değerlendirme amaçlı ölçme aracı hazırlar |
PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Ölçme aracının geçerliğini ve güvenirliğini belirler |
PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Ölçme aracından elde edilen sonuçları değerlendirir |
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, Temel kavramlar, Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler, Eğitimde kullanılan ölçme araçları, Performansa dayalı değerlendirme türleri, Test türleri, Test geliştirme, Davranışların ölçülmesi ve soru yazma, Değerlendirme ve not verme, Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış |
Giriş |
| 2 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri, önemi |
Kaynakların incelenmesi, okunması, konuya ilişkin görüş ve yorumları içeren bir rapor yazılması |
| 3 |
Temel Kavramlar: Değişken ve türleri, ölçek ve türleri |
İlgili kaynakların okunması, Konuya ilişkin değişik örnekler yazılması |
| 4 |
Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri |
İlgili kaynakların okunması, Konuya ilişkin değişik örnekler yazılması |
| 5 |
Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Güvenirlik |
İlgili kaynakların okunması, Makale inceleme, yaygın kullanılan ölçme araçlarının güvenirlik çalışmalarını incelenme |
| 6 |
Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Geçerlik ve kullanışlılık |
İlgili kaynakların okunması, Makale inceleme, yaygın kullanılan ölçme araçlarının geçerlik ve kullanışlılık incelenme |
| 7 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Yazılı yoklama, sözlü sınavlar, kısa cevaplı testler |
Çoktan seçmeli test |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Sınıflama gerektiren testler ve çoktan seçmeli testler |
Kaynak tarama ve okuma, örnek soru yazma |
| 10 |
Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme |
Kaynak tarama ve okuma örnek çalışmalar yaparak raporlaştırma |
| 11 |
Test türleri ve test geliştirme aşamaları
|
Kaynak tarama ve okuma, örnek soru yazma |
| 12 |
Davranışların ölçülmesine yönelik madde yazma
|
Kaynak tarama ve okuma, örnek soru yazma |
| 13 |
Değerlendirme ve not verme |
Kaynak tarama ve okuma, örnek soru yazma |
| 14 |
Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Madde istatistikleri ve madde seçimi |
Kaynak tarama ve okuma, örnek analizlerin yapılması |
| 15 |
Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri |
Kaynak tarama ve okuma, örnek analizlerin yapılması |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Atılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Anı yayıncılık: Ankara. |
| 2 |
Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulanması. Ankara: ÖSYM. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|