Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 402 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 402 Adı: İLKÖĞRETİME HAZIRLIK VE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eğitim programı ile müfredat kavramları arasındaki farklılık ve benzerlikleri kavrayabilme. Öğrencileri bireysel farklılıklarını bilerek öğretim sürecine uygulayabilme. Öğrencilerini bedensel ve zihinsel yönden tanıyabilme. Öğrencilerin psikomotor becerilerinin gelişmesini sağlayabilme. Yazmaya hazırlık için el becerilerini geliştirebilme. Öğrencileri ilköğretime hazırlayabilme. Öğrencilere duyguları kontrol etmeyi öğretebilme

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İlköğretim programının özelliklerini ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının farklarını ayırt eder PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının özelliklerini kullanarak plan oluşturur PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İlköğretime başlayacak çocukların sahip olmaları gereken temel becerileri bilir PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının özelliklerini kendi sınıfında bulunan öğrencilerin düzeylerine göre planlar ve uygun materyaller hazırlar PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Okula hazır bulunuşluğun tanımı ve hazır bulunuşluğu etkileyen faktörler, ilköğretime hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri) , okula hazır bulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama, ilköğretim programlarının özellikleri ve okul öncesi eğitim programı ile karşılaştırılması, okul öncesindeki okuma-yazmaya hazırlık becerileri ile ilgili etkinlikler hazırlama, okul öncesi dönem çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarını değerlendirme yöntemleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İlköğretim programının özellikleri Aktif Öğretim Yöntemleri
2 Okul öncesi programının ilkokul programıyla karsılaştırılması Aktif Öğretim Yöntemleri
3 Okula hazır bulunuşluğun tanımı ve hazır bulunuşluğu etkileyen faktörler Aktif Öğretim Yöntemleri
4 İlköğretime hazırlığın boyutları Aktif Öğretim Yöntemleri
5 Öğrencilerin gelişim özellikleri yönünden tanınması Aktif Öğretim Yöntemleri
6 Öğrencilerin bedensel gelişimlerinden tanınması Aktif Öğretim Yöntemleri
7 Öğrencilerin dil gelişimi yönünden tanınması Aktif Öğretim Yöntemleri
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerin sosyal gelişim yönünden tanınması Aktif Öğretim Yöntemleri
10 Öğrencilerin zihinsel gelişim yönünden tanınması Aktif Öğretim Yöntemleri
11 Öğrenciyi ilköğretime hazır hale getirme etkinliklere hazırlama Aktif Öğretim Yöntemleri
12 İlkokula yazmaya hazırlık Aktif Öğretim Yöntemleri
13 Genel hazırlık Aktif Öğretim Yöntemleri
14 Okumaya hazırlık Aktif Öğretim Yöntemleri
15 Yazmaya hazırlık, Okul öncesi çocuklarını değerlendirme yöntemleri Aktif Öğretim Yöntemleri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Oktay, A. (2010). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. Pegem akademi, Ankara. İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları (2013) (Ed: Fatma ALİSİNANOĞLU) Pegema Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 116