| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
İlköğretim programının özelliklerini ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının farklarını ayırt eder |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının özelliklerini kullanarak plan oluşturur |
PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
İlköğretime başlayacak çocukların sahip olmaları gereken temel becerileri bilir |
PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Okul öncesi eğitim ve ilköğretim programlarının özelliklerini kendi sınıfında bulunan öğrencilerin düzeylerine göre planlar ve uygun materyaller hazırlar |
PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Okula hazır bulunuşluğun tanımı ve hazır bulunuşluğu etkileyen faktörler, ilköğretime hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri) , okula hazır bulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama, ilköğretim programlarının özellikleri ve okul öncesi eğitim programı ile karşılaştırılması, okul öncesindeki okuma-yazmaya hazırlık becerileri ile ilgili etkinlikler hazırlama, okul öncesi dönem çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarını değerlendirme yöntemleri |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
İlköğretim programının özellikleri |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 2 |
Okul öncesi programının ilkokul programıyla karsılaştırılması |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 3 |
Okula hazır bulunuşluğun tanımı ve hazır bulunuşluğu etkileyen faktörler |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 4 |
İlköğretime hazırlığın boyutları |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 5 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri yönünden tanınması |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 6 |
Öğrencilerin bedensel gelişimlerinden tanınması |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 7 |
Öğrencilerin dil gelişimi yönünden tanınması |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Öğrencilerin sosyal gelişim yönünden tanınması |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 10 |
Öğrencilerin zihinsel gelişim yönünden tanınması |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 11 |
Öğrenciyi ilköğretime hazır hale getirme etkinliklere hazırlama |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 12 |
İlkokula yazmaya hazırlık |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 13 |
Genel hazırlık |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 14 |
Okumaya hazırlık |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 15 |
Yazmaya hazırlık, Okul öncesi çocuklarını değerlendirme yöntemleri |
Aktif Öğretim Yöntemleri |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Oktay, A. (2010). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. Pegem akademi, Ankara. İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları (2013) (Ed: Fatma ALİSİNANOĞLU) Pegema Yayıncılık |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|