Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 215 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 215 Adı: OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEMA ÖNGÖREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersi alan öğrenci; okul öncesi eğitim ortamlarının özellikleri kavrar. Şehir planlamalarında eğitim kurumlarının yeri ve önemini bilir. Eğitim ortamlarının düzenlenmesi hakkında bilgi sahibi olur. Okul öncesi eğitim kurumlarının incelenmesi ve nasıl düzenlediği konularında bilgi sahibi olur.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel mekan özelliklerini bilir PÇ-30 Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerini geliştirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Okul Öncesi binasını ve binanın özelliklerini bilir PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Okul öncesi eğitim kurumlarında bulunması gereken iç mekanların neler olduğunu bilir ve bunları planlar PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Sınıf içindeki öğrenme ortamlarını bilir ve planlar PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Okul bahçesini, oyun alanlarını, binasını bilir ve planlar PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitim ortamlarının özelliklerinin belirlenmesi, şehir planlamaların da eğitim kurumlarını yeri ve öneminin benimsenmesi, okulöncesi dönemde eğitim ortamının düzenlenmesinde gerekli materyallerin belirlenmesi, değişik materyallerin eğitim ortamına uyarlanması, değişik mekanların eğitim ortamı olarak kullanılması amaçlı yapılacak düzenlemelerin planlanması. Okul öncesi eğitim kurumlarının nasıl düzenlendiğinin incelenmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve dersin içeriğinin ve işlenişinin öğrencilere anlatılması Konu paylaşımı Anlatım Soru-Cevap Tartışma
2 Okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerini inceleme Anlatım Soru-Cevap Tartışma
3 Okul bahçesi ve oyun alanlarının incelenmesi Oyun alanlarının planlanmasına ilişikin proje ödevinin verilmesi Soru-Cevap Tartışma
4 Okul bahçesi ve oyun alanlarının planlanmasına ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Tartışma Proje / Tasarım
5 Okul bahçesi ve oyun alanlarının planlanmasına ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Tartışma Proje / Tasarım
6 Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanlar Soru-Cevap Tartışma
7 Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanlar Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanların planlanmasına ilişkin proje ödevinin verilmesi Soru-Cevap Tartışma
8 Ara Sınav
9 Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanların planlanmasına ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Tartışma Proje / Tasarım
10 Sınıflar ve sınıflardaki eğitim ortamlarının incelenmesi Soru-Cevap Tartışma
11 Sınıflar ve sınıflardaki eğitim ortamlarının incelenmesi Sınıflar ve sınıflarda bulunması gereken öğrenme merkezlerine ilişkin proje ödevinin verilmesi Soru-Cevap Tartışma
12 Sınıflar ve sınıflardaki öğrenme merkezlerine ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Tartışma Proje / Tasarım
13 Sınıflar ve sınıflardaki öğrenme merkezlerine ilişkin hazırlanan projelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Tüm mekanları ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin proje ödevinin verilmesi Tartışma Proje / Tasarım
14 Tüm mekanlar ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin verilen proje ödevinin incelenmesi ve değerlendirilmesi Tartışma Proje / Tasarım
15 üm mekanlar ile bir okul öncesi eğitim kurumunun planlanmasına ilişkin verilen proje ödevinin incelenmesi ve değerlendirilmesi Tartışma Proje / Tasarım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım Yrd. Doç. Dr. Serap Demiriz Anı Yayın
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 74