Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 217 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 217 Adı: ÇEVRE EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerde çevre bilincinin geliştirilmesi, çevreye duyarlı, kalıcı ve olumlu davranış değişikliklerinin kazandırılması, sorunların çözümünde aktif katılım ve görev alma yetisinin kazandırılması

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çevre eğitiminin amacını kavrar PÇ-7 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İnsanın çevre sorunlarının oluşumundaki yerini algılar PÇ-29 Okul öncesi eğitimin gerektirdiği yabancı dil, bilgisayar, Atatürk ilkeleri ve İnkılap Tarihi, Turizm gibi genel kültür konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çevre sorunlarına olan farkındalığı artar PÇ-7 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Çevre okur-yazarlığı gelişir PÇ-4 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çevre, çevre sorunları, ekosistem vb. kavramların tanıtılması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çevre eğitimi nedir? Çevre eğitiminin amaçları nelerdir? Teorik anlatım
2 Sistemler, ekosistem kavramı, ekositem öğeleri, ekosistemlerin işlevleri Teorik anlatım
3 Sistemler, ekosistem kavramı, ekositem öğeleri, ekosistemlerin işlevleri Teorik anlatım
4 Madde döngüleri Teorik anlatım
5 Biyomlar Teorik anlatım
6 Hava kirliliği Teorik anlatım
7 Su kirliliği Teorik anlatım
8 Ara Sınav
9 Toprak kirliliği Teorik anlatım
10 Erozyon, Türkiye'de erozyon Teorik anlatım
11 Radyoaktif kirlilik Teorik anlatım
12 Gürültü kirliliği Teorik anlatım
13 Biyoçeşitlilik, biyoçeşitliliğin önemi Teorik anlatım
14 Türkiye'nin çevre sorunları Teorik anlatım
15 Türkiye'nin çevre sorunları Teorik anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hasan Ertürk (2009) Çevre Bilimlerine Giriş, Ekin Kitabevi, Bursa ARMS. K. 1990-Envirenonmental Science. BARBAULT, R. 1983. Ecologie generale. Paris
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 72