|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerde çevre bilincinin geliştirilmesi, çevreye duyarlı, kalıcı ve olumlu davranış değişikliklerinin kazandırılması, sorunların çözümünde aktif katılım ve görev alma yetisinin kazandırılması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çevre eğitiminin amacını kavrar |
PÇ-7 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İnsanın çevre sorunlarının oluşumundaki yerini algılar |
PÇ-29 Okul öncesi eğitimin gerektirdiği yabancı dil, bilgisayar, Atatürk ilkeleri ve İnkılap Tarihi, Turizm gibi genel kültür konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çevre sorunlarına olan farkındalığı artar |
PÇ-7 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Çevre okur-yazarlığı gelişir |
PÇ-4 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çevre, çevre sorunları, ekosistem vb. kavramların tanıtılması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çevre eğitimi nedir? Çevre eğitiminin amaçları nelerdir? | Teorik anlatım |
| 2 | Sistemler, ekosistem kavramı, ekositem öğeleri, ekosistemlerin işlevleri | Teorik anlatım |
| 3 | Sistemler, ekosistem kavramı, ekositem öğeleri, ekosistemlerin işlevleri | Teorik anlatım |
| 4 | Madde döngüleri | Teorik anlatım |
| 5 | Biyomlar | Teorik anlatım |
| 6 | Hava kirliliği | Teorik anlatım |
| 7 | Su kirliliği | Teorik anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Toprak kirliliği | Teorik anlatım |
| 10 | Erozyon, Türkiye'de erozyon | Teorik anlatım |
| 11 | Radyoaktif kirlilik | Teorik anlatım |
| 12 | Gürültü kirliliği | Teorik anlatım |
| 13 | Biyoçeşitlilik, biyoçeşitliliğin önemi | Teorik anlatım |
| 14 | Türkiye'nin çevre sorunları | Teorik anlatım |
| 15 | Türkiye'nin çevre sorunları | Teorik anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hasan Ertürk (2009) Çevre Bilimlerine Giriş, Ekin Kitabevi, Bursa ARMS. K. 1990-Envirenonmental Science. BARBAULT, R. 1983. Ecologie generale. Paris | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 72 | ||