Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 219 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 219 Adı: DEĞERLER EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi ve değişimiyle ilgili kavramsal bilgilere sahip olur PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Değişik kültürlerin farklı değerlerine ilişkin farkındalık ve bu farkındalıkları açıklama becerisine sahip olur PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme becerisine sahip olur PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı, ahlak gelişimi ve öğrenme, değer odaklı eğitim ve okul, değerler eğitiminde öğretmen rolleri ve yeterlikleri, sınıf ve okul etkinlikleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde değerlerin öğretimi, doğruluk, hoşgörü vb. bazı değerlerin öğretimi, gençlik, din ve değerler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kavramsal Çerçeve: Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı Teorik anlatım
2 Dini ve felsefi boyutlarıyla ahlak eğitimi Teorik anlatım
3 Çocukta ahlak gelişimi ve eğitimi Teorik anlatım
4 Değerler eğitiminin bireysel, toplumsal, evrensel ve hukuki temelleri Teorik anlatım
5 Ahlak ve değerler eğitiminde temel yaklaşımlar Teorik anlatım
6 Değerlerin kazanılma süreçleri (aile, okul, toplum, medya vb.) Teorik anlatım
7 Değer odaklı eğitim, okul ve sınıf kültürü Teorik anlatım
8 Ara Sınav
9 Değerler eğitiminde öğretmenin rolü ve yeterlikleri Teorik anlatım
10 Türk eğitim sisteminde değerler sorunu ve öğretim programları Teorik anlatım
11 Değerler eğitiminde farklı ülke uygulamaları: teorik ve pratik boyutlar Teorik anlatım
12 Değerler eğitiminde sınıf ve okul etkinlikleri Teorik anlatım
13 Öğretim programları ve ders kitaplarında değerler ve eğitimi Teorik anlatım
14 Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi Teorik anlatım
15 Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi Teorik anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kaymakcan, R. -Zengin, M. -Arslan, Ş. vd. (2007).Değerler ve Eğitimi. DEM Yayınlar.
2 Çağlayan, A. (2005). Ahlak pusulası=ahlak ve değerler eğitimi. İstanbul: Dem Değerler Eğitimi Merkezi.
3 Dilmon, B. (2002). İnsana değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık
4 Dilmon, B. (2002). İnsana değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 72