| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi ve değişimiyle ilgili kavramsal bilgilere sahip olur |
PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Değişik kültürlerin farklı değerlerine ilişkin farkındalık ve bu farkındalıkları açıklama becerisine sahip olur |
PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme becerisine sahip olur |
PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı, ahlak gelişimi ve öğrenme, değer odaklı eğitim ve okul, değerler eğitiminde öğretmen rolleri ve yeterlikleri, sınıf ve okul etkinlikleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde değerlerin öğretimi, doğruluk, hoşgörü vb. bazı değerlerin öğretimi, gençlik, din ve değerler |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Kavramsal Çerçeve: Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı |
Teorik anlatım |
| 2 |
Dini ve felsefi boyutlarıyla ahlak eğitimi |
Teorik anlatım |
| 3 |
Çocukta ahlak gelişimi ve eğitimi |
Teorik anlatım |
| 4 |
Değerler eğitiminin bireysel, toplumsal, evrensel ve hukuki temelleri |
Teorik anlatım |
| 5 |
Ahlak ve değerler eğitiminde temel yaklaşımlar |
Teorik anlatım |
| 6 |
Değerlerin kazanılma süreçleri (aile, okul, toplum, medya vb.) |
Teorik anlatım |
| 7 |
Değer odaklı eğitim, okul ve sınıf kültürü |
Teorik anlatım |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Değerler eğitiminde öğretmenin rolü ve yeterlikleri |
Teorik anlatım |
| 10 |
Türk eğitim sisteminde değerler sorunu ve öğretim programları |
Teorik anlatım |
| 11 |
Değerler eğitiminde farklı ülke uygulamaları: teorik ve pratik boyutlar |
Teorik anlatım |
| 12 |
Değerler eğitiminde sınıf ve okul etkinlikleri |
Teorik anlatım |
| 13 |
Öğretim programları ve ders kitaplarında değerler ve eğitimi |
Teorik anlatım |
| 14 |
Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi |
Teorik anlatım |
| 15 |
Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi |
Teorik anlatım |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Kaymakcan, R. -Zengin, M. -Arslan, Ş. vd. (2007).Değerler ve Eğitimi. DEM Yayınlar. |
| 2 |
Çağlayan, A. (2005). Ahlak pusulası=ahlak ve değerler eğitimi. İstanbul: Dem Değerler Eğitimi Merkezi. |
| 3 |
Dilmon, B. (2002). İnsana değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık |
| 4 |
Dilmon, B. (2002). İnsana değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|