|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLÜFER KÜÇÜKDEVECİ (niluferkucukdeveci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Korozyon olaylarının ve bunların günlük yaşamda endüstriyel boyutta önlenebilmesi için gerekli bilgi ve becerinin kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Korozyonun tanımını ve ekonomik boyutunu değerlendirir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Öğrenci korozyonu kavramada gerekli olan elektrokimyasal temel ilkeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Öğrenci korozyon türlerini bilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenci korozyon türlerine bağlı olarak korozyondan korunma yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Korozyonun ekonomik boyutunu değerlendirebilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Katodik koruma yöntemlerinin uygulanması sonucu ülke ekonomisine yapılan katkıları açıklayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-4 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
korozyona giriş, korozyonun temel esasları, polarizasyon ve türleri, Galvanik ve aralık korozyonu, yüksek sıcaklık korozyonu, katodik korumada olay çalışmalar. Oksitlenme; oksitlenmenin temodinamiği, oksitlenmenin kinetiği, oksitlerin incelenmesi. Elektrokimyasal korozyon; anot ve katodun tanımı, galvanik piller, anodik çözünme polarizasyon çeşitleri, korozyon deneylerinde kullanılan düzenekler. Pasiflik. Mekanik faktörlerden etkilenen korozyon tipleri; gerilmeli korozyon, hidrojen kırılganlığı, yorulmalı korozyon, diğer korozyon şekilleri. Korozyondan korunma; koruyucuların sınıflandırılması, katodik koruma, anodik koruma, yüzey hazırlama ve koruyucu kaplamalar, korozyondan korunmak için tasarım anında dikkat edilmesi gereken hususlar, buhar kazanlarında korozyon ve temizleme teknikleri, ısı değiştirgeçlerinde korozyon. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Korozyona giriş | Anlatım, Tartışma metotları |
2 | Elektrokimyasal Termodinamik | Anlatım, Tartışma metotları |
3 | Potansiyel -pH diyagramları | Anlatım, Tartışma metotları |
4 | Potansiyel-pH diagramlarının çizimi | Anlatım, Tartışma metotları |
5 | Elektrokimyasal kinetik-Polarizasyon | Anlatım, Tartışma metotları (Uzaktan Eğitim) |
6 | Elektrokimyasal kinetik-Ortak Potansiyel Teorisi | Anlatım, Tartışma metotları |
7 | Pasifleşme | Anlatım, Tartışma metotları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Galvanik korozyon | Anlatım, Tartışma metotları |
10 | Yerel korozyon türleri | Anlatım, Tartışma metotları |
11 | Çevresel faktörlü kırılmalar | Anlatım, Tartışma metotları |
12 | Erozyon, Beton korozyon | Anlatım, Tartışma metotları |
13 | Biyolojik, atmosferik korzoyon | Anlatım, Tartışma metotları |
14 | Metalurjik Faktörler | Anlatım, Tartışma metotları |
15 | Katodik koruma | Anlatım, Tartışma metotları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jones, D.A.: “Principles and prevention of corrosion”, 1995. 2. Ürgen, M., Çakır, A.F.: “Corrosion and Corrosion Protection”, 1998 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8 | 2 | 40 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |