|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HALİME MİRAY SÜMER (miraysumer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kaynaştırma eğitiminin temel ilkelerinin, kaynaştırmaya ihtiyaç duyan çocukların tanısının, bu çocukların özellikleri ve kaynaştırma öğrencilerinin normal sınıflara uyum sağlamaları için programlarının içeriği ve işlevleri hakkında öğretmen adaylarının yeterliliklerini geliştirilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kaynaştırmanın gerekliliğini açıklayabilir. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kaynaştırma öğretim programlarını inceleyerek içeriğini kavrayabilir. |
PÇ-4 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler konusunda beceri geliştirebilir. |
PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel kavramlar, tarihçe ve ilkeler | Düz anlatım, tartışma |
| 2 | Değerlendirme | Düz anlatım, tartışma |
| 3 | BEP -BAHP Hazırlama | Düz anlatım, tartışma |
| 4 | Özel gereksinimli çocuk ve aile | Düz anlatım, tartışma |
| 5 | Zihinsel Yetersizliği olan çocuklar | Düz anlatım, tartışma |
| 6 | Üstün Yetenekli çocuklar-Öğrenme güçlüğü olan çocuklar | Düz anlatım, tartışma |
| 7 | İşitme yetersizliği -Görme yetersizliği olan çocuklar | Düz anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dil ve konuşma bozuklukları olan çocuklar-ortopedik yetersizliği olan çocuklar | Düz anlatım, tartışma |
| 10 | Kanıta Dayalı uygulamalar | Düz anlatım, tartışma |
| 11 | Öğretim Stratejileri | Düz anlatım, tartışma |
| 12 | Öğretim Stratejileri | Düz anlatım, tartışma |
| 13 | Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması | Düz anlatım, tartışma |
| 14 | Gelişimsel olarak uygun sınıf davranışları | Düz anlatım, tartışma |
| 15 | Kaynaştırma uygulamalarında aile katılımının artırılması | Düz anlatım, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ataman A. (Ed.) (2012). Temel eğitim öğretmenleri için kaynaştırma uygulamaları ve özel eğitim. Ankara: Vize yayıncılık. | |
| 2 | Batu,S., Çolak, A. ve Odluyurt, S. (2012). Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması. Ankara: Vize yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 130 | ||