Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 409 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 409 Adı: ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KAYNAŞTIRMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HALİME MİRAY SÜMER (miraysumer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kaynaştırma eğitiminin temel ilkelerinin, kaynaştırmaya ihtiyaç duyan çocukların tanısının, bu çocukların özellikleri ve kaynaştırma öğrencilerinin normal sınıflara uyum sağlamaları için programlarının içeriği ve işlevleri hakkında öğretmen adaylarının yeterliliklerini geliştirilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kaynaştırmanın gerekliliğini açıklayabilir. PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kaynaştırma öğretim programlarını inceleyerek içeriğini kavrayabilir. PÇ-4 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler konusunda beceri geliştirebilir. PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel kavramlar, tarihçe ve ilkeler Düz anlatım, tartışma
2 Değerlendirme Düz anlatım, tartışma
3 BEP -BAHP Hazırlama Düz anlatım, tartışma
4 Özel gereksinimli çocuk ve aile Düz anlatım, tartışma
5 Zihinsel Yetersizliği olan çocuklar Düz anlatım, tartışma
6 Üstün Yetenekli çocuklar-Öğrenme güçlüğü olan çocuklar Düz anlatım, tartışma
7 İşitme yetersizliği -Görme yetersizliği olan çocuklar Düz anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Dil ve konuşma bozuklukları olan çocuklar-ortopedik yetersizliği olan çocuklar Düz anlatım, tartışma
10 Kanıta Dayalı uygulamalar Düz anlatım, tartışma
11 Öğretim Stratejileri Düz anlatım, tartışma
12 Öğretim Stratejileri Düz anlatım, tartışma
13 Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması Düz anlatım, tartışma
14 Gelişimsel olarak uygun sınıf davranışları Düz anlatım, tartışma
15 Kaynaştırma uygulamalarında aile katılımının artırılması Düz anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ataman A. (Ed.) (2012). Temel eğitim öğretmenleri için kaynaştırma uygulamaları ve özel eğitim. Ankara: Vize yayıncılık.
2 Batu,S., Çolak, A. ve Odluyurt, S. (2012). Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması. Ankara: Vize yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 8 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 8 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 130