| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
İstismarın tanımını yapabilir. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
İstismar türlerini açıklayabilir. |
PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
İhmalin tanımını yapabilir. |
PÇ-18 Okul öncesi eğitimi alanında çıkan bilimsel yayınları okumaktan zevk alır
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
İhmal türlerini açıklayabilir. |
PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Koruyucu ve önleyici çalışmaların önemini kavrayabilir. |
PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 |
İstismar ve ihmalin önlenmesinde sorumlu olan kurum ve kuruluşların temel işlevlerini kavrayabilir. |
PÇ-7 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Şiddetin tanımı, şiddetin tipleri, çocuk istismarı ve ihmalinin tanımı, çocuk istismarı ve ihmalinin tipleri, kısa ve uzun dönemli etkileri, çocuk istismarı ve ihmalini açıklamaya yönelik kuramlar, istismara ve ihmale uğrayan çocukların özellikleri istismarcı özellikleri, Türkiye’de ve dünyada çocuk istismarını önleme ve müdahale çalışmaları, çocuk istismarı ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlar |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar |
Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 2 |
Şiddetin tanımı, şiddetin tipleri, çocuk istismarı ve ihmalinin tanımı, tanımlamaları etkileyen temel unsurlar |
Düz anlatım, Tartışma |
| 3 |
Çocuk istismarı ve ihmalinin tipleri, fiziksel istismar ve ihmalde temel bulgular, kısa ve uzun dönemli etkileri, vaka örnekleri |
Düz anlatım, Tartışma |
| 4 |
Duygusal istismar ve ihmalde temel bulgular, kısa ve uzun dönemli etkileri, vaka örnekleri |
Düz anlatım, Tartışma |
| 5 |
Cinsel istismarda temel bulgular, kısa ve uzun dönemli etkileri, vaka örnekleri |
Düz anlatım, Tartışma |
| 6 |
İstismara ve ihmale uğrayan çocukların özellikleri istismarcı özellikleri |
Düz anlatım, Tartışma |
| 7 |
Fiziksel, duygusal ve diğer ihmal türleri |
Düz anlatım, Tartışma |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Çocuk istismarı ve ihmalini açıklamaya yönelik kuramlar; Bağlanma kuramı, sistem yaklaşımı |
Düz anlatım, Tartışma |
| 10 |
Çocuk istismarı ve ihmalini açıklamaya yönelik kuramlar; Ekolojik kuram, Ebeveyn-Kabul Red kuramı |
Düz anlatım, Tartışma |
| 11 |
Çocuk İstismarında Önleme ve Müdahale Çalışmaları: İstismarın belirlenmesinde kullanılan yöntemler |
Düz anlatım, Tartışma |
| 12 |
İstismarın belirlenmesinde görev alan önemli kişiler, çocuk istismarı ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlar |
Düz anlatım, Tartışma |
| 13 |
Türkiye’de çocuk istismarını önlemeye yönelik yaklaşımlar |
Düz anlatım, Tartışma |
| 14 |
Dünyada çocuk istismarını önlemeye yönelik yaklaşımlar |
Düz anlatım, Tartışma |
| 15 |
Çocuk istismarının önlemesinde öğretmen düşen roller |
Düz anlatım, Tartışma |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Akyüz, E. 2000. Ulusal ve uluslararası hukukta çocuğun haklarının ve güvenliğinin korunması. Milli Eğitim Yayınevi, Ankara. |
| 2 |
Aral, N. 1997. Fiziksel istismar ve çocuk. Tekışık Yayıncılık, Ankara |
| 3 |
Baran, G. 1999. Korunmaya muhtaç çocuk ve benlik kavramı. Yaysan Matbaacılık Ankara |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|