| Kodu: OÖE 417 |
Adı: İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ |
Teorik+Uygulama: 2+0 |
AKTS: 4 |
|
| Sınıf/Yarıyıl |
4 / Güz |
| Ders Düzeyi |
Lisans |
| Ders Türü |
Seçmeli |
| Bölümü |
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ |
| Ön Koşul Dersleri |
Yok |
| Öğretim Sistemi |
Örgün |
| Ders Süresi |
14 Hafta |
| Öğretim Elemanı |
MUSTAFA TAHİROĞLU (mtahiroglu@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|
| Öğretim Dili |
Türkçe |
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
| Dersin Amacı |
| İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramlarını, farklı demokrasi anlayışlarını, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.); insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi hakkında bilinç düzeyi yüksek, sorumluluk alabilen öğretmen adayları yetiştirmek. |
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
İnsan hakları ve demokrasi kavramının tarihi gelişimini bilir. |
PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Demokrasi kültürünü kazanır ve bu kültürün her türlü ortamda-okul, ev ve sosyal çevre- yaşatılması ve geliştirilmesi için kişisel olarak yapabilirliklerinin farkında olur. |
PÇ-7 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Haklar ve özgürlükler ile ilgili uluslararası ve ulusal düzenlemeleri bilir. |
PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
İlgili sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarını takip eder, birlikte çalışabilir. |
PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.); insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Dersin içeriği ve kaynakların tanıtımı |
Teorik anlatım |
| 2 |
Demokrasi ve demokrasi kültürü, tanımı, tarihçesi |
Teorik anlatım |
| 3 |
Dünyada demokrasi hareketlerinin tarihçesi |
Teorik anlatım |
| 4 |
Tarihte ve Günümüzde İnsan hakları, temel hak ve hürriyetler |
Teorik anlatım |
| 5 |
İnsan hakları ile ilgili kuruluş, bildirge ve sözleşmeler. İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi |
Teorik anlatım |
| 6 |
İnsan hakları ile ilgili kuruluş, bildirge ve sözleşmeler. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi |
Teorik anlatım |
| 7 |
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi |
Teorik anlatım |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
İnsan haklarının güncel ve toplumsal Sorunlar, Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığı Raporlarının İncelenmesi |
Teorik anlatım |
| 10 |
Kadın Haklarının tarihsel gelişimi |
Teorik anlatım |
| 11 |
Dünyada insan hakları ihlalleri-Raporlar |
Teorik anlatım |
| 12 |
Dünyada insan hakları ihlalleri-Raporlar |
Teorik anlatım |
| 13 |
Dünyada insan hakları ihlalleri-Raporlar |
Teorik anlatım |
| 14 |
Dünya'da ve Türkiye'de insan hakları sorunsalının genel değerlendirmesi |
Teorik anlatım |
| 15 |
Dünya'da ve Türkiye'de insan hakları sorunsalının genel değerlendirmesi |
Teorik anlatım |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığı Dökümanları ve ECHR (Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi) Dökümanları. |
| 2 |
Doğan, İ, 2002 ;Vatandaşlık, Demokrası ve İnsan Hakları,Ankara. |
| 3 |
Kepenekçi,Y.K, 2000; İnsan Hakları Eğitimi, Ankara |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|