Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 410 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 410 Adı: OKUL ÖNCESİNDE SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sosyal gelişimin temel kavram ve ilkelerinin, bağlanma sürecinin, sosyal gelişim sürecinde baba ve annenin oynadığı rolün öneminin, sosyal gelişim basamaklarının ve sosyal ve kişiler arası ilişkileri geliştirmenin öneminin kavranmasıdır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okul öncesi dönemde sosyal gelişimi kavrayabilme PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sosyal becerilerin geliştirilmesine yönelik programlarını kavrayabilme PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sosyal beceri programlarını uygulamaya gönüllü oluş PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sosyal gelişim ve ilgili yaklaşımlar, bağlanma kuramı, Sosyal Becerileri Geliştirici Sosyal Beceri Eğitim Programları, Problem Çözmenin Temel kavramları ve Basamakları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Erken dönemde sosyal gelişim ve sosyalleşme Aktif Öğretim Yöntemleri
2 Sosyal beceri (tanım ve kavramlar) Aktif Öğretim Yöntemleri
3 Sosyal beceri kazanımı Aktif Öğretim Yöntemleri
4 Sosyal beceri kazanımını destekleme yöntemleri Aktif Öğretim Yöntemleri
5 Sosyal beceri kazanmada aile ve okul işbirliği yöntemleri Aktif Öğretim Yöntemleri
6 Sosyal beceri desteklemede dikkat edilmesi gereken noktalar Aktif Öğretim Yöntemleri
7 Erken dönemde sosyal beceri destek aktiviteleri geliştirme Aktif Öğretim Yöntemleri
8 Ara Sınav
9 Aktivite örnekleri ve uygulama Aktif Öğretim Yöntemleri
10 Aktivite örnekleri ve uygulama Aktif Öğretim Yöntemleri
11 Aktivite örnekleri ve uygulama Aktif Öğretim Yöntemleri
12 Aktivite örnekleri ve uygulama Aktif Öğretim Yöntemleri
13 Aktivite örnekleri ve uygulama Aktif Öğretim Yöntemleri
14 Aktivite örnekleri ve uygulama Aktif Öğretim Yöntemleri
15 Aktivite örnekleri ve uygulama Aktif Öğretim Yöntemleri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Alisinanoğlu,F. ve Özbey,S.. (2011). Okul Öncesi Dönemde Sosyal Beceri ve Problem Davranış Eğitimi Program Örnekleri. . TÜRKİYE. Morpa. Çağdaş, A. ve Seçer, Z. (2002).
2 Çocuk ve Ergende Sosyal ve Ahlak Gelişimi. Arı. R. (Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
3 Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı: Edt. Sunay Yıldırım Doğru, Nobel Yayıncılık
4 Sosyal Beceri Eğitimi: Yazar(lar) : Hasan Bacanlı, Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık
5 Kendine Güvenen Çocuk Yetiştirme: Gael LINDENFIELD, HYB Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 8 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 114