Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 412 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 412 Adı: GELİŞİM İZLEME VE DEĞERLENDİRME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okul öncesi eğitimde çocukları tanımanın amaç ve öneminin farkına varma PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çocukları tanımada kullanılan yöntemleri bilme PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çocukları tanımada kullanılan teknikleri bilme PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bireyi tanımanın önemi ve ilkeleri Çocuğu tanıma tekniklerinin sınıflandırılması Gözleme dayalı teknikler Gözlem dışı teknikler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
2 Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
3 Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
4 Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
5 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
6 Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler: 1) Anekdot kayıtları 2)Gözlem listeleri Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
7 Görüşme tekniği Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
8 Ara Sınav
9 Çocuklara yönelik Anket tekniği ve diğer Sosyometrik teknikler Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
10 Sosyometrik teknikler Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
11 Gelişim Ölçekleri; DENVER II Gelişim Tarama Testi, PORTAGE Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Ölçeği, Metropolitan Okul Olgunluğu Testi Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
12 Olay incelemesi tekniği Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
13 Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
14 Toplanan bireysel bilgilerin saklanması ve korunması Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
15 Gelişim dosyaları Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özgüven İ. E. 2005; Bireyi Tanıma Teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara.
2 GÜRÜN, O. A.1984; Çocuğumuzu Tanıyalım. İnkilap Yayınları, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 10 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 119