| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Okul öncesi eğitimde çocukları tanımanın amaç ve öneminin farkına varma |
PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Çocukları tanımada kullanılan yöntemleri bilme |
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Çocukları tanımada kullanılan teknikleri bilme |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek |
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Bireyi tanımanın önemi ve ilkeleri Çocuğu tanıma tekniklerinin sınıflandırılması Gözleme dayalı teknikler Gözlem dışı teknikler |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Giriş Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması
|
| 2 |
Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 3 |
Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 4 |
Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 5 |
Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler:
Gözlem tekniği |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 6 |
Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler: 1) Anekdot kayıtları 2)Gözlem listeleri
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 7 |
Görüşme tekniği
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Çocuklara yönelik Anket tekniği ve diğer Sosyometrik teknikler
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 10 |
Sosyometrik teknikler
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 11 |
Gelişim Ölçekleri; DENVER II Gelişim Tarama Testi, PORTAGE Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Ölçeği, Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 12 |
Olay incelemesi tekniği
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 13 |
Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 14 |
Toplanan bireysel bilgilerin saklanması ve korunması
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 15 |
Gelişim dosyaları |
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Özgüven İ. E. 2005; Bireyi Tanıma Teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara. |
| 2 |
GÜRÜN, O. A.1984; Çocuğumuzu Tanıyalım. İnkilap Yayınları, İstanbul |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|