| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Okulöncesi eğitimde okul-aile işbirliğinin önemini kavrar |
PÇ-22 Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Okul aile işbirliği için ailenin de bilgilendirilmesi gerektiğini bilir |
PÇ-22 Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Okul öncesi eğitimde okul-aile-çevre sorumluluğunun fark eder |
PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Okul öncesinde okul-aile- ve çevre iletişimini geliştirme etkinliklerini öğrenir |
PÇ-26 Etkili iletişim becerileri geliştirir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Çocuk eğitiminde okul-aile işbirliğinin önemi; Okul-aile işbirliğine gerekli kılan etmenler, Okul-aile işbirliğinin yararları, Okul-aile işbirliğinin yasal dayanakları; Okul-aile birli yönetmeliği; Okul-aile birliği çerçevesinde ailelerin eğitimi; Okul-aile işbirliğinde okul ve ailenin görev ve sorumlulukları; Okul-aile işbirliğini geliştirme etkinlikleri; Okul-çevre işbirliği; Okul-çevre işbirliğini gerekli kılan etmenler; Okul-çevre işbirliğini geliştirme etkinlikleri |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Çocuk eğitiminde okul-aile işbirliğinin önemi
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 2 |
Okul-aile işbirliğinde aile katılımını gerekli kılan etmenler
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 3 |
Aile katılımının yararları
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 4 |
Okul-aile işbirliğinin yasal dayanakları
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 5 |
Okul-aile birliği yönetmeliği
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 6 |
Okul-aile birliği çerçevesinde ailelerin eğitimi
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 7 |
Okul-aile işbirliğinde okul ve ailenin görev ve sorumlulukları
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Okul-aile işbirliğini geliştirme etkinlikleri
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 10 |
Okul-çevre işbirliği
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 11 |
Okul-çevre işbirliğini gerekli kılan etmenler
|
Sunuş yoluyla öğrenme, soru-cevap tekniği, grup tartışması |
| 12 |
Okul-çevre işbirliğini geliştirme etkinlikleri
|
Öğrenci sunumları, grup tartışması |
| 13 |
Okul-çevre işbirliğini geliştirme etkinlikleri
|
Öğrenci sunumları, grup tartışması |
| 14 |
Okul-çevre işbirliğini geliştirme etkinlikleri
|
Öğrenci sunumları, grup tartışması |
| 15 |
Okul-çevre işbirliğini geliştirme etkinlikleri
|
Öğrenci sunumları, grup tartışması |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Zülal Erkan, Nilüfer Özabacı (2000). Aile Danışmanlığı (Kuram ve Uygulamalara Genel Bakış). Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. |
| 2 |
Serap Nazlı, Aile Danışmanlığı. Anı Yayınları, Ankara, 2000. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|