|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, üstün yetenekli öğrencilerin yetenekleri doğrultusunda adil, empatik ve geliştirici bir biçimde sınıf ortamına dâhil edilmesinin yollarını öğretmektir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Özel yetenekli çocukları tanımayı bilme |
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Özel yetenekli çocukların becerilerini geliştirme |
PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Özel yetenekli çocukların sınıfa uyum sağlamasına yardımcı olma |
PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Empati ve adalet duygularını geliştirme |
PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar, üstün yeteneklilik alanları, üstün yetenekli çocukların gelişim alanları, üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri, üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri, üstün yetenekli çocukların tanılanması, üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri, üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse giriş | Sözlü anlatım |
| 2 | Özel yetenekli çocuklar – tanım | Sözlü anlatım |
| 3 | Özel yetenek alanları | Sözlü anlatım |
| 4 | Özel yetenek alanları | Sözlü anlatım |
| 5 | Özel yetenek alanları | Sözlü anlatım |
| 6 | Yetenek alanlarının geliştirilmesi | Sözlü anlatım |
| 7 | Yetenek alanlarının geliştirilmesi | Sözlü anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yetenek alanlarının geliştirilmesi | Sözlü anlatım |
| 10 | Sınıfa uyum | Sözlü anlatım |
| 11 | Sınıfa uyum | Sözlü anlatım |
| 12 | Empati | Sözlü anlatım |
| 13 | Empati | Sözlü anlatım |
| 14 | Özendirme | Sözlü anlatım |
| 15 | Özendirme | Sözlü anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Johnson, J. (2006). Creative arts for young children. New York: Delmar. | |
| 2 | Clark, G., & Zimmerman, E. (2004). Teaching talented art students. New York: Teachers College Press | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 114 | ||