Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 416 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 416 Adı: ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, üstün yetenekli öğrencilerin yetenekleri doğrultusunda adil, empatik ve geliştirici bir biçimde sınıf ortamına dâhil edilmesinin yollarını öğretmektir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Özel yetenekli çocukları tanımayı bilme PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Özel yetenekli çocukların becerilerini geliştirme PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Özel yetenekli çocukların sınıfa uyum sağlamasına yardımcı olma PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Empati ve adalet duygularını geliştirme PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar, üstün yeteneklilik alanları, üstün yetenekli çocukların gelişim alanları, üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri, üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri, üstün yetenekli çocukların tanılanması, üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri, üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş Sözlü anlatım
2 Özel yetenekli çocuklar – tanım Sözlü anlatım
3 Özel yetenek alanları Sözlü anlatım
4 Özel yetenek alanları Sözlü anlatım
5 Özel yetenek alanları Sözlü anlatım
6 Yetenek alanlarının geliştirilmesi Sözlü anlatım
7 Yetenek alanlarının geliştirilmesi Sözlü anlatım
8 Ara Sınav
9 Yetenek alanlarının geliştirilmesi Sözlü anlatım
10 Sınıfa uyum Sözlü anlatım
11 Sınıfa uyum Sözlü anlatım
12 Empati Sözlü anlatım
13 Empati Sözlü anlatım
14 Özendirme Sözlü anlatım
15 Özendirme Sözlü anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Johnson, J. (2006). Creative arts for young children. New York: Delmar.
2 Clark, G., & Zimmerman, E. (2004). Teaching talented art students. New York: Teachers College Press
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 8 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 114