Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / ÖGK 115 - ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA

Kodu: ÖGK 115 Adı: TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ/ÇALIŞMALARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SULTAN DALKIRAN (sultandalkiran@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kadın ve/veya erkek olmanın biyolojik olgudan ziyade, sosyal bir kurgu olduğu gerçeğinden hareketle kadın ve eril çalışmalarını bir bütünlük içinde ele alan toplumsal cinsiyet çalışmalarını, hem toplumsal cinsiyetin sosyal rollere ve kimliklere nasıl şekil verdiğini hem de ırk, etnisite, cinsiyet, sınıf ve millet gibi olguların toplumsal cinsiyet oluşumunu nasıl etkilediklerini incelemek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin bilgi birikim ve donanımlarını artırabilir. PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Cinsiyeti güç ilişkileri, dil, etnisite, ırk, cinsellik, sınıf, ulus, din, coğrafya, yaş gibi unsurlar ile kesiştiği noktalarda analiz edebilir. PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Cinsiyetin sosyal, tarihsel, politik, dinsel, edebî, sanatsal görünümlerinin felsefî ardalanını tanıyabilir. PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilir. PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin olumlu bilgi ve tutumlarını davranışlarına yansıtabilir PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Toplumsal cinsiyet çalışmalarının tanımı ve içeriği, toplumsal cinsiyet rolleri ve sosyalizasyon, toplumsal cinsiyet rejimleri ve düzeni, kadın ve eril çalışmalarının kamusal ve özel alanda yansımaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
2 Toplumsal cinsiyete ilişkin kuramsal yaklaşımlar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
3 Toplumsal cinsiyete ilişkin kuramsal yaklaşımlar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
4 İktidarın cinsiyeti Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
5 Feminist teoriler Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
6 Liberal feminizm Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
7 Marksist ve sosyalist feminizm Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Radikal feminizm Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
10 Toplumsal kurumlarda toplumsal cinsiyetin temsili Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
11 Siyasal kurumlarda toplumsal cinsiyetin temsili Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
12 Medyada toplumsal cinsiyetin temsili Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
13 Türkiye'de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
14 Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Sağlamaya Yönelik Araçlar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
15 Dünyada ve Türkiye'de Toplumsal Cinsiyete Yaklaşımlar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 CONNELL, R.W. (1998). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
2 SCOTT, J. W. (2007). Toplumsal Cinsiyet: Faydalı Bir Tarihsel Analiz Kategorisi. İstanbul: Agora Kitaplığı.
3 AGACINSKI, S. (1998). Cinsiyetler Siyaseti. Ankara: Dost Kitabevi.
4 FINE, C. (2010). Toplumsal Cinsiyet Yanılsaması. İstanbul: Sel Yayınları.
5 BUTLER, J. (2007). Taklit ve Toplumsal Cinsiyet'e Karşı Durma. İstanbul: Agora Kitaplığı.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap ve benzeri yazılı kaynaklar, internet.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 12 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 109