|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜLYA CEYLAN (hceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencilerin Türkiye'nin de dahil olduğu, Dünyanın çeşitli bölgelerindeki UNESCO Dünya miras alanları hakkında bilgi sahibi olmalarını, miras alanlarının turizm amaçlı kullanımı ve korunması hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Miras alanlarının turizm amaçlı kullanımı ve korunması hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Unesco Dünya Miras Listesi tanımı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kültürel , doğal ve karma miras kavramları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Dünyanın çeşitli bölgelerindeki ve Türkiye'de ki Dünya Mirasları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kültürel , doğal ve karma miras kavramları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Unesco Dünya Miras Listesi tanımı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ülkemizde 21 adet kültür varlığı Dünya Miras Listesi’ne alınmıştır ve bu kapsama alınmak üzere pek çok kültür varlığı aday gösterilmektedir. Bu ders kapsamında dünya mirası kavramı ve önemi üzerinde durulacak. Bu yerlerin, özellikle Dünya Miras Alanlarının korunması açısından önemli olduğu, eserlerin korunmasının mirasın devamını sağladığı ve insanlığın ortak geçmişinin de korunduğunu ortaya koyacak şekilde tanıtım yapılacaktır. Kültürel ve doğal miras alanlarının sanat, mimari, tarih, doğa ve kültür alanlarında büyük bir öneme sahip oldukları ve onların korunmasının, gelecek nesillerin bu zengin mirasları keşfetmelerini ve takdir etmelerini sağlayacağı konusu ortaya konacaktır. Turizm Rehberliği açısından söz konusu miras alanlarının en iyi şekilde tanıtılmasının nasıl olması gerektiği üzerinde durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür, Kültürel Miras, Doğal Miras, Karma Miras, Kültürel Miras Türleri, Kültür Varlıkları, Tabiat Varlıkları İle İlgili Temel Kavramlar | Ders anlatımı |
2 | UNESCO, UNESCO Dünya Mirası Listesinin Oluşumu ve Tarihçesi. Dünya Kültürel ve Doğal Mirasın Korunmasına Dair Sözleşme | Ders anlatımı |
3 | UNESCO Dünya mirası Listesi Tanımı ve Kapsamı. Üstün Evrensel Değer Kavramı | Ders anlatımı |
4 | Dünya Miras Alanları seçim kriterleri. Dünya Miras Komitesi | Ders anlatımı |
5 | Dünya Mirası Sözleşmesi ve Türkiye. UNESCO Türkiye Dünya Mirası Listesi UNESCO Türkiye Dünya Mirası Geçici Listesi | Ders anlatımı |
6 | UNESCO Dünya Miras Bölgeleri ve Ülkeler. Avrupa ve Kuzey Amerika'da ki Belli Başlı Dünya Mirasları. Avusturya ve İtalya'da ki Dünya Mirasları Listesine Birkaç Örnek | Ders anlatımı |
7 | Yunanistan, Almanya ve Fransa'da ki Dünya Mirasları Listesine Birkaç Örnek | Ders anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | İsviçre, ispanya ve Rusya'da ki Dünya Mirasları Listesine Birkaç Örnek | Ders anlatımı |
10 | Amerika Birleşik Devletleri'nde ki Dünya Mirasları Listesine Birkaç Örnek | Ders anlatımı |
11 | Asya Pasifik Bölgesindeki belli başlı Dünya Mirasları | Ders anlatımı |
12 | Latin Amerika ve Karayipler Bölgesindeki Belli başlı Dünya Mirasları | Ders anlatımı |
13 | Arap ülkeleri ve Afrika Bölgesindeki Belli başlı Dünya Mirasları | Ders anlatımı |
14 | Türkiye'de ki Dünya miras Alanlarına Örnekler | Ders anlatımı |
15 | Miras alanlarının turizm amaçlı kullanımı ve korunması | Ders anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KENTSEL VE ÇEVRESEL KORUMA - ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINLARI | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, slaytlar, konularla ilgili videolar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |