|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ARİF NİHAT SAMUR (asamur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, halkla ilişkiler disiplinine yönelik kavramların ve uygulamaların sağlık işletmeleri perspektifinden açıklanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İletişim ve iletişim sürecinde halkla ilişkilerin önemini ve işlevini tanımlayabilir. |
PÇ-8 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, hoşgörülü ve sabırlı bir insan haline gelir. PÇ-17 Sabırlı, özgüveni olan, kendisine ve çevresine saygılı, kolay ve etkili iletişim kurabilen ve mesleki gelişmeleri izleyecek dinamizmde sağlık turizmi meslek elemanları yetişir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Halkla ilişkiler kavramını, özelliklerini ve neden gerekli olduğunu açıklayabilir. |
PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Uygulamadaki eksik ve yanlışların nedenlerini analiz edebilme becerisini kazanabilir. |
PÇ-7 Esnek düşünüp yenilik yapar. PÇ-11 Kazanmış olduğu bilgileri turizmin korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesinde etkili bir biçimde kullanır. PÇ-20 Günümüzdeki popüler turizm çeşitlerinden olan sağlık turizminin en büyük destekçileri ve geliştiricileri olurlar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi, sağlık turizmi işletmelerinde ilişkileri önemli kılan hususları, sağlık turizmi yapan kurumlarda halkla ilişkilerin tanıma ve tanıtım faaliyetleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişim ve Halkla ilişkilerin tanımı | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
2 | İletişim ve Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
3 | Sağlık hizmetlerinde İletişim ve halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
4 | Sağlık hizmetlerinde iletişim ve halkla ilişkilerde izlenen amaçlar | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
5 | Sağlık hizmetlerinde iletişim ve halkla ilişkilerde temel ilkeler | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
6 | Sağlık hizmeti veren kuruluşlarda iletişim ve halkla İlişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
7 | Hastanelerde iletişim ve halkla ilişkiler | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | İletişim ve Halkla ilişkiler programının geliştirilmesi | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
10 | İletişim ve Halkla ilişkiler faaliyetleri; tanıtma, tanıma | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
11 | İletişim ve Halkla ilişkiler faaliyetleri:lobicilik, sponsorluk, imaj yaratma | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
12 | İletişim ve Halkla ilişkilerin uygulama alanları | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
13 | İletişim ve Halkla ilişkilerde kullanılan araç, gereç ve yöntemler | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
14 | Sağlık kuruluşlarında iletişim ve halkla ilişkiler uygulamalarında karşılaşılan sorunlar | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
15 | Tartışma ve değerlendirme | Anlatma, tartışma ve örnek olaya inceleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Hasan Tutar, M. Kemal Yılmaz Genel İletişim-Kavramlar ve Modelleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı, ders notları, slayt sunum ve internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |