|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ECEM TEZGEL ÇOBAN (etezgelcoban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, örgütteki iş ortamı çerisinde insan kaynaklarının etkin yönetim tekniklerinin anlaşılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Sağlık sektörü, turizm sektörü ve insan kaynakları yönetimi arasındaki ilişkiyi açıklar. |
PÇ-3 Sağlık turizmi işletmeciliği konusunda standartları belirler ve bu konudaki çıtayı sürekli daha yükseklere taşır. PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir. PÇ-20 Günümüzdeki popüler turizm çeşitlerinden olan sağlık turizminin en büyük destekçileri ve geliştiricileri olurlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Sağlık turizmi işletmelerinde insan kaynakları planlaması, iş analizi, işgören bulma ve seçme, eğitim ve geliştirme, performans değerlendirme, kariyer geliştirme konularında kendini geliştirir. |
PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir. PÇ-8 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, hoşgörülü ve sabırlı bir insan haline gelir. PÇ-9 Kendini geliştirmeye istekli ve coşkulu olur. PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme gereğini algılamış ve kendi kendine öğrenme yeteneğini kazanır. PÇ-15 Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme yeteneğine sahiptir. PÇ-17 Sabırlı, özgüveni olan, kendisine ve çevresine saygılı, kolay ve etkili iletişim kurabilen ve mesleki gelişmeleri izleyecek dinamizmde sağlık turizmi meslek elemanları yetişir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 |
PÇ-6 Koordinasyon yeteneğine sahiptir. PÇ-8 İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, hoşgörülü ve sabırlı bir insan haline gelir. PÇ-12 Bireysel çalışmalarda sorumluluk ve/veya yetki alabilir ve bunların gereğini yerine getirir. PÇ-14 Takım çalışması yapar. PÇ-16 Değişken koşullara uyum sağlayabilme beceri ve yetileri kazanır. PÇ-31 İşletmelerin işlevlerini, birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini öğrenir. PÇ-32 İşletmecilik ile ilgili ortak terminoloji ve kavramları açıklar. PÇ-33 İşletmeyi iç ve dış çevresiyle birlikte var oluş nedenini analiz eder. |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, örgütlerde insan fonksiyonu ve insan kaynakları yönetiminin sistemler, prosedürler ve faaliyetler kapsamında değerlendirilmesi, çalışanların yönetimi sırasında etik uygulamalar gibi alanlar çerçevesinde işlevini daha iyi anlayacaklardır. Stratejik insan kaynakları yönetimi, küreselleşme, performans değerlendirme, eğitim, çalışanların motivasyonu, ödüllendirme teknikleri, değişim yönetimi ve esneklik konuları dersin kapsamı içerisinde ele alınmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnsan kaynakları yönetiminin tanımı ve kapsamı, | Yüz yüze eğitim verilir. |
2 | İKY'nin organizasyon yapısı içindeki yeri ve önemi | Yüz yüze eğitim verilir. |
3 | Personel yönetimi ilkeleri | Yüz yüze eğitim verilir. |
4 | İnsan kaynakları yönetiminin temelini oluşturan işlevler | Yüz yüze eğitim verilir. |
5 | İş analizleri ve iş dizaynı | Yüz yüze eğitim verilir. |
6 | İnsan kaynakları planlaması | Yüz yüze eğitim verilir. |
7 | İnsan kaynakları temin süreci | Yüz yüze eğitim verilir. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Performans değerlendirme sistemi | Yüz yüze eğitim verilir. |
10 | Ücret Kavramı ve Ücret Sistemleri | Yüz yüze eğitim verilir. |
11 | İş değerleme | Yüz yüze eğitim verilir. |
12 | İş güvenliği ve işgören sağlığı | Yüz yüze eğitim verilir. |
13 | Yöneticinin özellikleri ve çalışma ilkeleri | Yüz yüze eğitim verilir. |
14 | Kurum kültürü | Yüz yüze eğitim verilir. |
15 | İnsan kaynaklarındaki yeni oluşumlar | Yüz yüze eğitim verilir. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şahin PErçin, N., Güzel, B., Aydın Tükeltürk, Ş. (2016). Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Uygulamaları. İstanbul: Beta Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları kullanılacaktır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |