Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FEL 301 - SOSYOLOJİ

Kodu: FEL 301 Adı: BİLİM FELSEFESİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LİNDA BARIŞ (lindabaris@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrenciye modern bilim felsefesindeki tartışmaları ve başlıca kuramları tanıtmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilim felsefesinin genel kavramlarını anlayabilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir.
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bilimin kapsam ve sınırlarını açıklayabilir. PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir.
PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Klasik ve modern bilim arasındaki farklılıkları kavrar. PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir.
PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilimin tanımı ve yöntemi, bilim felsefesinin temel kavramları, klasik ve modern bilim arasındaki benzerlik ve farklılıklar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Felsefe disiplinleri içerisinde bilim felsefesinin yeri ve önemi Anlatma Yöntemi
2 Bilim felsefesinin tarihsel gelişim süreci Anlatma Yöntemi
3 Bilim felsefesinin konu, kapsam ve sınırları Anlatma Yöntemi
4 Bilim Nedir? Özellikleri nelerdir? Anlatma Yöntemi
5 Modern bilimin doğuşu ve bilimsel yöntem sorunu Anlatma Yöntemi
6 Tümdengelim ve Tümevarım Anlatma Yöntemi
7 Hipodedüktif Yöntem Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Bilimde Pozitivizm Tartışmaları Anlatma Yöntemi
10 Doğrulamacılık Anlatma Yöntemi
11 Yanlışlamacılık Anlatma Yöntemi
12 Kuhn ve paradigma Anlatma Yöntemi
13 Postmodern bilim Anlatma Yöntemi
14 Bilim_Etik ilişkisi Anlatma Yöntemi
15 Genel Değerlendirme Anlatma ve Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özlem, D. (2010). Bilim Felsefesi, İstanbul: Notos.
2 Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi,
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 1 1
Final Sınavı 1 14 14
0
0
Toplam İş Yükü 98