|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVGİ GÜNEŞ DURAK (sgdurak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Çevre Mühendisliğinde kullanılan kimyasal prosesler hakkında bilgi edinerek yeniden kullanımına yönelik yöntemlerin ve alternatiflerin belirlenmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kimyasal proses uygulamalarında kullanılan temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Kimyasal prosesler için kullanılan yöntemleri ayrıntılı olarak açıklayabilir. |
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Çevre Mühendisliğinde kimyasal proseslerin kullanıldığı alanlar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çevre Mühendisliği uygulamalarında kimyasal proseslerin yeri ve arıtımdaki önemi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çevre Mühendisliğinde kullanılan kimyasal proseslerin tanımı ve önemi | Anlatma yöntemi |
| 2 | Kimyasal Oksidasyonun esasları ve kimyasal oksidasyona dayanan prosesler | Anlatma yöntemi |
| 3 | Kimyasal Oksidasyon uygulamaları | Anlatma yöntemi |
| 4 | Kimyasal Oksidasyon uygulamaları | Anlatma yöntemi |
| 5 | Kimyasal Oksidasyon Uygulamaları | Anlatma yöntemi |
| 6 | Elektrokimyasal korozyon ve kontrolü | Anlatma yöntemi |
| 7 | Dezenfeksiyon | Anlatma yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kimyasal çöktürmenin esasları ve kimyasal çöktürmeye dayanan prosesler | Anlatma yöntemi |
| 10 | Kimyasal çöktürme ile sertlik giderilmesi | Anlatma yöntemi |
| 11 | Suyun dengelenmesi | Anlatma yöntemi |
| 12 | Kimyasal çöktürme ile metallerin arıtılması | Anlatma yöntemi |
| 13 | Kimyasal çöktürme ile fosfor giderilmesi | Anlatma yöntemi |
| 14 | Geliştirilmekte olan kimyasal prosesler | Anlatma yöntemi |
| 15 | Geliştirilmekte olan kimyasal proseslerin öğrenciler tarafından araştırılıp rapor edilmesi | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, rapor hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çevre mühendisliğinde kimyasal prosesler, İstanbul Teknik Üniversitesi Rektörlüğü, Olcay Tünay, 1996 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, internet kaynakları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 0 | ||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 0 | ||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| 3.Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| 4.Sunum | 0 | ||
| 5.Rapor | 40 | ||
| 6.Seminer | 0 | ||
| 7.Performans Ödevi | 0 | ||
| 8.Dönem Ödevi | 0 | ||
| 9.Proje | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 1 | 1 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | |
| Sözlü Sınav | 0 | 0 | |
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | 0 | |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||