|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Artistik Jimnastik çalışmaları, aletlerle farklı vücut bölümlerinin koordinesini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci, artistik jimnastik de hareketleri birbirine bağlayabilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Artistik jimnastik de hareketleri birbirine bağlamalı ve seriler oluşturabilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Artistik jimnastik de yaş gruplarına göre öğretim yöntemlerini uygulayabilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Artistik cimnastikle ilgili temel becerilere sahip olmalı. |
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Artistik cimnastikle Erkekler ve kızlara yönelik aletlerin özellikleri ve hareketler Yer, Kulplu beygir, Halka, Atlama, Paralel, Barfiks, Denge, Asimetrik bar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Esneklik çalışmaları | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
2 | Yer: Yuvarlanmalar, amut, çember; Barfiks: Tutuşlar, sallantı, Denge: Yürüyüşler, dönüşler atlayışlar; Öğretim teknikleri ve uygulaması | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
3 | Yer: Yüksek takla, amut, free fall ; Atlama. tramplen çıkışı, Öğretim teknikleri ve uygulaması | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
4 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Öğretim teknikleri ve uygulaması | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
5 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
6 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar; Öğretim teknikleri ve uygulaması | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
7 | Yer: bağlantılı hareketler; Barfiks: sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: basit atlayışlar; Öğretim teknikleri ve uygulaması | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yer: Bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar; Öğretim teknikleri ve yugulaması | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
10 | Yer: Akrobatik bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler; Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler; Atlama: Basit atlayışlar; Öğretim teknikleri ve yugulaması | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
11 | Yer: Zorunlu seri çalışması; Barfiks: Zorunlu seri çalışması; Denge: Zorunlu seri çalışması | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
12 | Yer: Zorunlu seri çalışması; Barfiks: Zorunlu seri çalışması; Denge: Zorunlu seri çalışması | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
13 | Yer: Zorunlu seri çalışması; Barfiks: Zorunlu seri çalışması; Denge: Zorunlu seri çalışması | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
14 | Yer: Akrobatik bağlantılı hareketler; Barfiks: Sallantı, basit inişler; Denge: Zorunlu seri çalışması | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | D.Mitchell, B.Davis, R.Lopez (2002) Teaching Fundamental Gymnastics Skills, Human Kinetics | |
2 | Turoff, F. (1991). Artistic Gymnastics. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers | |
3 | Werner, P.H. (1994) Teaching Children Gymnastics Becoming a Master Teacher Human Kinetics. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Cimnastik salonu, trambolin, tartan minder, kulplu beygir, paralel bar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 3 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |