|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Ritmik cimnastik çalışmaları, aletlerle (top, ip, çember, labut, kurdele) farklı vücut bölümlerinin koordinesini sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Farklı ritimleri bilmeli (4/4, 3/4, 2/4, 6/8) |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Farklı ritimleri bilmeli ve uygulamalı |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Sıçramalar, denge, dönüşler, dalgalanma ve vücut tekniklerini bilip uygulamalı |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Sıçramalar, denge, Dönüşler ve dalgalanma Vücut tekniklerini bilip ve uygulatabilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ritmik cimnastiğin tarihçesi , Vücut tekniğinin özellikleri, Sıçramalar ve dengelerin çalışma örnekleri, Dönüşler ve dalgalanmaların çalışma örnekleri, Alet tekniği amaçları ve teknik özellikleri, İp aleti teknik özellikleri, Çember aleti teknik özellikleri , Top aleti teknik özellikleri , Kurdele aleti teknik özellikleri , Kompozisyonda alete özgü gereklilikler, Kompozisyon özellikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ritmik cimnastiğin tarihçesi ve vücut tekniğinin özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
2 | Sıçramalar ve dengelerin çalışma örnekleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
3 | Dönüşler ve dalgalanmaların çalışma örnekleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
4 | Alet tekniği amaçları ve teknik özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
5 | İp aleti teknik özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
6 | Çember aleti teknik özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
7 | Top aleti teknik özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kurdele aleti teknik özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
10 | Kompozisyonda alete özgü gereklilikler | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
11 | Kompozisyon özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
12 | Kompozisyon özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
13 | Kompozisyon özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
14 | Kompozisyon özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altay.F., Bulca, Y. (2006) Ritim Eğitimi ve Dans .Ankara | |
2 | Demirhan, G. Ve Ark. (1998). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi. Modül. | |
3 | Lissizkaja, T.S. (1986). Rhythmische Sportgymnastik. Sportverlag. Berlin | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Spor salonu, 10x10 cimnastik minderi, ip, kurdale, labut, top. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 2 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 3 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |