|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Dersin amacı öğrencilere badminton teknik becerilerinin öğretimi ve uygulanması, teknik hareketlerin öğretimi konusunda temel bilgileri vermek ve öğrencilerin bu bilgileri kullanarak örnek ders planları hazırlamalarını sağlayarak öğretmenliğe hazırlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Badminton temel kavram ve kuralları hakkında bilgi sahibi olabilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Badmintonda Clear ve Smaç vuruş tekniklerini uygulayabilmeli ve antrenman programları geliştirebilmeli |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Badminton ile ilgili temel teknikleri uygulatabilmeli |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Badminton'a özgü temel prensipleri ve yarışma kurallarını bilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Badminton sporunun tarihsel gelişimi: Dünyada badminton, Türkiye'de badminton, Badminton sporunda kullanılan malzemeler: badminton saha ve filesi, badminton direkleri, raket, top, giyim, ayakkabı, yardımcı malzemeler, Badmintonda vuruş ve koşu teknikleri: raket tutuş, temel duruş pozisyonu; vuruş bölgeleri ve vuruş çeşitleri: yüksek servis, kısa servis, swip servis, başın üstünden smaç, forehand el üstü vuruş, başın sol üstünden smaç, backhand el üstü vuruş, forehand el altı vuruş, backhand el altı vuruş, drive, drop, filede oyun; koşu yönleri ve teknikleri; vuruş ve koşu tekniklerinin öğretim metodu, Taktik. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ara Sınav | |
2 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altay.F., Bulca, Y. (2006) Ritim Eğitimi ve Dans .Ankara | |
2 | Demirhan, G. Ve Ark. (1998). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi. Modül. | |
3 | Lissizkaja, T.S. (1986). Rhythmische Sportgymnastik. Sportverlag. Berlin. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Raket, top |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 1 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |