Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 201 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 201 Adı: ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HALE ÇOTUK (halecotuk@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HALİME MİRAY SÜMER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına erken çocuklukta özel eğitim konusunda temel düzeyde bilgiler kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Erken Çocuklukta Özel Eğitim (EÇÖE): Temel Kavramlar, Erken Çocuklukta Gelişim, Gelişimsel Alanlar ve Çocuk Gelişimine İlişkin Teorileri açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel kavramlar: bebeklik, erken çocukluk dönemi ve gelişimsel gerilik kavramı; erken çocuklukta özel eğitimin (EÇÖZE) tanımı, önemi, tarihi ve teorik alt yapısı; yasalarda EÇÖZE; EÇÖZE’de rol alan uzmanlar; aile katılımı; EÇÖZE’de değerlendirme; EÇÖZE’de müdahale programları: kurum, ev ve kurum-ev merkezli uygulamalar; EÇÖZE ve geçiş süreci; EÇÖZE’de temel konular: oyun, gelişimsel dönemlere uygun uygulamalar, doğal öğretim, aile merkezli uygulamalar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Erken Çocuklukta Özel Eğitim (EÇÖE): Temel Kavramlar Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Erken çocuklukta özel eğitimin (EÇÖZE) tanımı, önemi, tarihi ve teorik alt yapısı; Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Yasalarda EÇÖZE Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Erken Çocuk Gelişimini Etkileyen Faktörler Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Erken Çocuk Gelişimini Etkileyen Faktörler Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 EÇÖZE’de rol alan uzmanlar Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 EÇÖZE’de değerlendirme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 EÇÖZE’de değerlendirme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 Aile Katılımı ve İşbirliği Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 EÇÖZE´de Temel Konular: Oyun ve Oyunun Önem Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 EÇÖZE´de Temel Konular: Doğal Ortamlarda Öğretim Sunma Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 Küçük Adımlar Erken Eğitim Program Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 Portage Erken Eğitim Programı Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
15 Türkiyede'ki uygulamlar Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yıldırım Doğru,S.S.,Saltalı, N.(2011)Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim, Maya Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 6 18
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120