Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 204 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 204 Adı: ÖZEL EĞİTİMDE TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRETİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ KAYA (alikaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ALİ KAYA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Özel gereksinimli çocukların eğitimden en iyi şekilde yararlanmaları ve günlük yaşamlarında gereksinimlerini karşılayabilmeleri için geliştirilen teknolojiler konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve bu teknolojileri kullanma becerisi kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Özel eğitimde kullanılan teknolojik cihazları açıklar. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir.
PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar.
PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 İleri düzey teknolojileri açıklar. PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Düşük düzey teknolojileri açıklar. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Özel eğitim ve teknolojiyle ilgili temel kavramlar; eğitimde ve özel eğitimde teknolojinin kullanımının önemi; farklı özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerde akademik ve akademik olmayan becerilere yönelik teknoloji destekli uygulamalar; farklı teknolojik araçların (örn., akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon) özel eğitimde kullanımı; akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon gibi teknolojik araçları teknoloji destekli öğretime uygulama örnekleri; düşük ve yüksek teknoloji gerektiren alternatif ve destekleyici teknoloji uygulamaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 ÖZEL EĞİTİM ve TEKNOLOJİ Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 OTİZMLİ ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 ZİHİNSEL YETERSİZLİK ve TEKNOLOJİ Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 GÖRME YETERSİZLİĞİ ve TEKNOLOJİ Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 İŞİTME YETERSİZLİĞİ ve TEKNOLOJİ Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 DİL ve KONUŞMA BOZUKLUKLARI OLAN ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 FİZİKSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 ÇOK ENGELLİ ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 ÖZEL EĞİTİMDE KULLANILAN İLERİ DÜZEY TEKNOLOJİLERİN ÇALIŞMA PRENSİPLERİ Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 dünyada ve türkiye'de uygulamalar Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kaya, A. (2016). Zihin yetersizliği olan bireyler ve teknoloji. Özge Eliçin (Ed.), Özel eğitimde teknoloji destekli öğretim içinde (s. 135-153). Ankara: Vize.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 7 1 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje 14 1 80
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 10 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 10 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 128