|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KAYA (alikaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Özel gereksinimli çocukların eğitimden en iyi şekilde yararlanmaları ve günlük yaşamlarında gereksinimlerini karşılayabilmeleri için geliştirilen teknolojiler konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve bu teknolojileri kullanma becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özel eğitimde kullanılan teknolojik cihazları açıklar. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları
kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle
inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme,
sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve
araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme
becerisine sahiptir. PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar. PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İleri düzey teknolojileri açıklar. |
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme
özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-15 Genel ve özel eğitim uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Düşük düzey teknolojileri açıklar. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özel eğitim ve teknolojiyle ilgili temel kavramlar; eğitimde ve özel eğitimde teknolojinin kullanımının önemi; farklı özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerde akademik ve akademik olmayan becerilere yönelik teknoloji destekli uygulamalar; farklı teknolojik araçların (örn., akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon) özel eğitimde kullanımı; akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon gibi teknolojik araçları teknoloji destekli öğretime uygulama örnekleri; düşük ve yüksek teknoloji gerektiren alternatif ve destekleyici teknoloji uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | ÖZEL EĞİTİM ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | OTİZMLİ ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | ZİHİNSEL YETERSİZLİK ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | GÖRME YETERSİZLİĞİ ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | İŞİTME YETERSİZLİĞİ ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | DİL ve KONUŞMA BOZUKLUKLARI OLAN ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | FİZİKSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | ÇOK ENGELLİ ÇOCUKLAR ve TEKNOLOJİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | ÖZEL EĞİTİMDE KULLANILAN İLERİ DÜZEY TEKNOLOJİLERİN ÇALIŞMA PRENSİPLERİ | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | dünyada ve türkiye'de uygulamalar | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kaya, A. (2016). Zihin yetersizliği olan bireyler ve teknoloji. Özge Eliçin (Ed.), Özel eğitimde teknoloji destekli öğretim içinde (s. 135-153). Ankara: Vize. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 7 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 14 | 1 | 80 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |