|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TANSEL YAZICIOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere özel eğitimde oyun ve müzik ilgili temel kavramları öğretebilme ve özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oyunun önemini açıklar. |
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme
özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Oyunla ilgili kuramsal bilgi verir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların eğitiminde oyunun kullanımı ve uyarlanması konusunda bilgi verir. |
PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun
materyal geliştirir. PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Müziğin önemini açıklar. |
PÇ-17 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirler
ve öğrenmesini yönlendirir. |
Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların eğitiminde müziğin kullanımı ve uyarlanması konusunda bilgi verir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar: oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları; çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyal oyun gelişimi; özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri; özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması; oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları; müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri; özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması; müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları; müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar: oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyal oyun gelişimi; özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri; | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması | Drama Rol Yapma |
4 | Oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar | Kaynak Tarama Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları | Kaynak Tarama Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
12 | Müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
13 | Müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
14 | Müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları. | Örnek Olay Yöntemi Kaynak tarama |
15 | Müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları. | Örnek Olay Yöntemi Kaynak tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ÖZEL EĞİTİMDE OYUN MÜZİK/AYDAN AYDIN/PAGEM AKADEMİ | |
2 | Eğiten Kitap Özel Eğitimde Oyun ve Müzik - Rıdvan Karabulut, Serdal Deniz. Eğiten Kitap Eğiten | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, enstrümantaller ( Flüt, saz, gitar, melodika vb) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 12 | 3 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |