Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 306 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 306 Adı: ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
TANSEL YAZICIOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere özel eğitimde oyun ve müzik ilgili temel kavramları öğretebilme ve özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Oyunun önemini açıklar. PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Oyunla ilgili kuramsal bilgi verir. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların eğitiminde oyunun kullanımı ve uyarlanması konusunda bilgi verir. PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Müziğin önemini açıklar. PÇ-17 Kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların eğitiminde müziğin kullanımı ve uyarlanması konusunda bilgi verir. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel kavramlar: oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları; çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyal oyun gelişimi; özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri; özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması; oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları; müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri; özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması; müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları; müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel kavramlar: oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyal oyun gelişimi; özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri; Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması Drama Rol Yapma
4 Oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar Kaynak Tarama Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları Kaynak Tarama Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 Müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
12 Müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
13 Müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
14 Müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları. Örnek Olay Yöntemi Kaynak tarama
15 Müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları. Örnek Olay Yöntemi Kaynak tarama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ÖZEL EĞİTİMDE OYUN MÜZİK/AYDAN AYDIN/PAGEM AKADEMİ
2 Eğiten Kitap Özel Eğitimde Oyun ve Müzik - Rıdvan Karabulut, Serdal Deniz. Eğiten Kitap Eğiten
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları, enstrümantaller ( Flüt, saz, gitar, melodika vb)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 12 3
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 3 4 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 3 6
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 3 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60