|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | PINAR DEMİRYÜREK (pdemiryurek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TANSEL YAZICIOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı Braille okuma yazma becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları
kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle
inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme,
sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve
araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme
becerisine sahiptir. PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışır. PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar. PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler; Braille alfabesiyle okuma yazma, tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma; kabartma matematik ve Fen sembolleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler | Anlatma, gözlem |
| 2 | Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler | Anlatma, gözlem |
| 3 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | İkili çalışma, gözlem |
| 4 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | İkili Çalışma, Desen Yapma |
| 5 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | İkili Çalışma, Desen Yapma |
| 6 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | İkili Çalışma, Desen Yapma |
| 7 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | İkili Çalışma, Desen Yapma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma | İkili Çalışma, Desen Yapma |
| 10 | Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma | İkili Çalışma, Desen Yapma, planlı grup çalışması |
| 11 | Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma | Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma |
| 12 | Kabartma, matematik ve Fen sembolleri | Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma |
| 13 | Kabartma, matematik ve Fen sembolleri | Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma |
| 14 | Kabartma, matematik ve Fen sembolleri | Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma |
| 15 | Kabartma, matematik ve Fen sembolleri | Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Louis Braille (Görmezlerin Kitap Okumasını Sağlayan Çocuk)Yazar: Margaret Davidson Çevirmen: Tülin Sandıkoğlu | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Braille Alfabesi, semboller ve rakamlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 13 | 3 | |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||