Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 208 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 208 Adı: BRAİLLE OKUMA-YAZMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HALE ÇOTUK (halecotuk@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
TANSEL YAZICIOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Braille okuma yazma becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir.
PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar
PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışır.
PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar.
PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler; Braille alfabesiyle okuma yazma, tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma; kabartma matematik ve Fen sembolleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler Anlatma, gözlem
2 Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler Anlatma, gözlem
3 Braille alfabesiyle okuma ve yazma İkili çalışma, gözlem
4 Braille alfabesiyle okuma ve yazma İkili Çalışma, Desen Yapma
5 Braille alfabesiyle okuma ve yazma İkili Çalışma, Desen Yapma
6 Braille alfabesiyle okuma ve yazma İkili Çalışma, Desen Yapma
7 Braille alfabesiyle okuma ve yazma İkili Çalışma, Desen Yapma
8 Ara Sınav
9 Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma İkili Çalışma, Desen Yapma
10 Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma İkili Çalışma, Desen Yapma, planlı grup çalışması
11 Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma
12 Kabartma, matematik ve Fen sembolleri Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma
13 Kabartma, matematik ve Fen sembolleri Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma
14 Kabartma, matematik ve Fen sembolleri Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma
15 Kabartma, matematik ve Fen sembolleri Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Louis Braille (Görmezlerin Kitap Okumasını Sağlayan Çocuk)Yazar: Margaret Davidson Çevirmen: Tülin Sandıkoğlu
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Braille Alfabesi, semboller ve rakamlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 13 3
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 7 7
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 3 9
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60