|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HALE ÇOTUK (halecotuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TANSEL YAZICIOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Braille okuma yazma becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları
kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle
inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme,
sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve
araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme
becerisine sahiptir. PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-13 Öğrencinin performansına ve kazanımlarına ilişkin anında dönüt sunar PÇ-14 Öğrencinin gereksinimini karşılamak üzere ailelerle, meslektaşlarla, farklı disiplinlerden uzmanlarla ve toplum temsilcileriyle işbirliği ve eş güdüm içinde çalışır. PÇ-16 Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin gereksinimlerine ve gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar. PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler; Braille alfabesiyle okuma yazma, tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma; kabartma matematik ve Fen sembolleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler | Anlatma, gözlem |
2 | Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler | Anlatma, gözlem |
3 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | İkili çalışma, gözlem |
4 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | İkili Çalışma, Desen Yapma |
5 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | İkili Çalışma, Desen Yapma |
6 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | İkili Çalışma, Desen Yapma |
7 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | İkili Çalışma, Desen Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma | İkili Çalışma, Desen Yapma |
10 | Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma | İkili Çalışma, Desen Yapma, planlı grup çalışması |
11 | Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma | Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma |
12 | Kabartma, matematik ve Fen sembolleri | Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma |
13 | Kabartma, matematik ve Fen sembolleri | Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma |
14 | Kabartma, matematik ve Fen sembolleri | Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma |
15 | Kabartma, matematik ve Fen sembolleri | Planlı grup çalışması, İkili Çalışma, Desen Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Louis Braille (Görmezlerin Kitap Okumasını Sağlayan Çocuk)Yazar: Margaret Davidson Çevirmen: Tülin Sandıkoğlu | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Braille Alfabesi, semboller ve rakamlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 13 | 3 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |