|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | PINAR DEMİRYÜREK (pdemiryurek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Özel Eğitim Sınıflarında Gözlem Yapılacak | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciler özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin bulunduğu kurumlarda gözlem ve değerlendirme yaparak mesleki bakış açısı kazanır. ailelerinin ihtiyaçlarına uygun eğitim programları geliştirerek, olası sorunlara çözüm önerileri geliştirirler | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Özel eğitim kurumlarını tanır. |
PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında
sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine
getirir. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
|
| DÖÇ-2 | Özel eğitim kurumlarının işleyişi ve özelliklerini raporlaştırır |
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme
özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar. |
|
| DÖÇ-3 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarına uygun eğitim programları geliştirir |
PÇ-10 İlgili paydaşlarla iş birliği yaparak öğrenci
için geçiş planları geliştirir ve uygular. PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
| DÖÇ-4 |
PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları
bilir. |
||
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kurumlarda ve sınıflarda okul deneyimi kazanma; gözlem yapma; kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme; çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme; gözlemleri paylaşma ve tartışma; kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Özel eğitim kurumları hakkında genel bilgi | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Özel eğitim kurumlarını seçme ve yerleşme | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Özel eğitim kurumlarında genel gözlem | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Özel eğitim kurumlarında genel gözlem | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Özel eğitim kurumlarında genel gözlem | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarını saptama | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarına uygun eğitim programları hazırlama | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarına uygun eğitim programları hazırlama | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarına uygun eğitim programları hazırlama | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarına uygun eğitim programları hazırlama | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarına uygun eğitim programları hazırlama | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | Sorunlar ve çözüm önerileri | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Özel Eğitim. (2014). Cavkaytar, A. Vize Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Gözlem Notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 12 | 100 | |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 139 | ||