|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KAYA (alikaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Özel Eğitim Sınıflarında Gözlem Yapılacak | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciler özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin bulunduğu kurumlarda gözlem ve değerlendirme yaparak mesleki bakış açısı kazanır. ailelerinin ihtiyaçlarına uygun eğitim programları geliştirerek, olası sorunlara çözüm önerileri geliştirirler |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özel eğitim kurumlarını tanır. |
PÇ-24 Bireysel ve grup çalışmalarında
sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine
getirir. PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları bilir. |
|
DÖÇ-2 | Özel eğitim kurumlarının işleyişi ve özelliklerini raporlaştırır |
PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme
özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. PÇ-12 Öğrencinin gereksinimlerini ve kazanımlarını çok yönlü değerlendirmek için formal ve informal ölçme-değerlendirme araçlarını ve yöntemlerini kullanır ve sonuçlarını yorumlar. |
|
DÖÇ-3 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarına uygun eğitim programları geliştirir |
PÇ-10 İlgili paydaşlarla iş birliği yaparak öğrenci
için geçiş planları geliştirir ve uygular. PÇ-11 Öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
DÖÇ-4 |
PÇ-25 Özel eğitim ile ilgili temel kavramları
bilir. |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kurumlarda ve sınıflarda okul deneyimi kazanma; gözlem yapma; kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme; çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme; gözlemleri paylaşma ve tartışma; kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Özel eğitim kurumları hakkında genel bilgi | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Özel eğitim kurumlarını seçme ve yerleşme | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Özel eğitim kurumlarında genel gözlem | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Özel eğitim kurumlarında genel gözlem | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Özel eğitim kurumlarında genel gözlem | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarını saptama | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarına uygun eğitim programları hazırlama | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarına uygun eğitim programları hazırlama | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarına uygun eğitim programları hazırlama | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarına uygun eğitim programları hazırlama | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Özel eğitim kurumlarının ihtiyaçlarına uygun eğitim programları hazırlama | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Sorunlar ve çözüm önerileri | Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özel Eğitim. (2014). Cavkaytar, A. Vize Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Gözlem Notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 12 | 100 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 139 |