| Dersin İçeriği |
| Temel kavramlar, temel beceriler, uyum becerileri ve toplumsal uyum becerileri; toplumsal becerilerinin
tanımı, temel beceriler, sosyal beceriler ve pratik beceriler; temel becerilerin değerlendirilmesi
ve öğretimi: işlevsel okuma-yazma, rakamları, parayı, zamanı bilme; özel eğitim ihtiyacı
olan bireylerde sosyal beceri gelişimi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal ve duygusal zekâ;
sosyal becerileri oluşturan unsurlar; sosyal becerilerin günlük ve iş yaşamındaki, toplumsal uyum
sürecindeki önemi; sosyal becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: kişilerarası ilişkiler, sosyal sorumluluk, özgüven, sosyal problem çözme, kurallara uyma; pratik becerilerin değerlendirilmesi ve
öğretimi: günlük yaşam-özbakım becerileri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere hangi toplumsal
uyum becerilerinin kazandırılmasının uygun olduğuna karar verme; toplumsal uyum becerilerinin
kazandırılması için değerlendirme araçları hazırlama; öğretim ortamları ve yöntemleri; öğretim
sunma; kazandırılan becerilerin sürekliliğini ve genellenmesini sağlama. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Temel kavramlar: temel beceriler, uyum becerileri ve toplumsal uyum becerileri; toplumsal becerilerinin tanımı |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 2 |
Temel kavramlar: temel beceriler, uyum becerileri ve toplumsal uyum becerileri; toplumsal becerilerinin tanımı |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 3 |
sosyal beceriler ve pratik beceriler; temel becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 4 |
işlevsel okuma-yazma, rakamları, parayı, zamanı bilme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 5 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal beceri gelişimi |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 6 |
özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal ve duygusal zekâ; sosyal becerileri oluşturan unsurlar |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 7 |
sosyal becerilerin günlük ve iş yaşamındaki, toplumsal uyum sürecindeki önemi; sosyal becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
kişilerarası ilişkiler, sosyal sorumluluk, özgüven, sosyal problem çözme, kurallara uyma |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 10 |
pratik becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 11 |
günlük yaşam-özbakım becerileri |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 12 |
özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere hangi toplumsal uyum becerilerinin kazandırılmasının uygun olduğuna karar verme |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 13 |
toplumsal uyum becerilerinin kazandırılması için değerlendirme araçları hazırlama |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 14 |
öğretim ortamları ve yöntemleri; öğretim sunma |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 15 |
kazandırılan becerilerin kalıcılık ve genellenmesini sağlama |
Beyin Fırtınası
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
|
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Bilişsel Süreç Yaklaşımıyla Sosyal Beceri Öğretimi- Nobel Akademik Yayıncılık |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası |