Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖEÖAE 302 - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖEÖAE 302 Adı: ÖZEL EĞİTİMDE SOSYAL UYUM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HALE ÇOTUK (halecotuk@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ALİ KAYA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Özel eğitim öğretmen adaylarının özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin sosyal uyum becerilerinin geliştirilmesi konusunda bilgi ve becerilerinin artırılması amaçlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Günlük yaşam ve sosyal becerileri sınıflandırır PÇ-
DÖÇ-2 Normal gelişim gösteren çocuklarla özel gereksinimli çocukların beceri öğrenmedeki özelliklerini karşılaştırır. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Günlük yaşam ve sosyal beceri programlarına materyal hazırlar. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel kavramlar, temel beceriler, uyum becerileri ve toplumsal uyum becerileri; toplumsal becerilerinin tanımı, temel beceriler, sosyal beceriler ve pratik beceriler; temel becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: işlevsel okuma-yazma, rakamları, parayı, zamanı bilme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal beceri gelişimi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal ve duygusal zekâ; sosyal becerileri oluşturan unsurlar; sosyal becerilerin günlük ve iş yaşamındaki, toplumsal uyum sürecindeki önemi; sosyal becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: kişilerarası ilişkiler, sosyal sorumluluk, özgüven, sosyal problem çözme, kurallara uyma; pratik becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi: günlük yaşam-özbakım becerileri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere hangi toplumsal uyum becerilerinin kazandırılmasının uygun olduğuna karar verme; toplumsal uyum becerilerinin kazandırılması için değerlendirme araçları hazırlama; öğretim ortamları ve yöntemleri; öğretim sunma; kazandırılan becerilerin sürekliliğini ve genellenmesini sağlama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel kavramlar: temel beceriler, uyum becerileri ve toplumsal uyum becerileri; toplumsal becerilerinin tanımı Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Temel kavramlar: temel beceriler, uyum becerileri ve toplumsal uyum becerileri; toplumsal becerilerinin tanımı Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 sosyal beceriler ve pratik beceriler; temel becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 işlevsel okuma-yazma, rakamları, parayı, zamanı bilme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal beceri gelişimi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde sosyal ve duygusal zekâ; sosyal becerileri oluşturan unsurlar Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 sosyal becerilerin günlük ve iş yaşamındaki, toplumsal uyum sürecindeki önemi; sosyal becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 kişilerarası ilişkiler, sosyal sorumluluk, özgüven, sosyal problem çözme, kurallara uyma Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 pratik becerilerin değerlendirilmesi ve öğretimi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 günlük yaşam-özbakım becerileri Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere hangi toplumsal uyum becerilerinin kazandırılmasının uygun olduğuna karar verme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 toplumsal uyum becerilerinin kazandırılması için değerlendirme araçları hazırlama Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 öğretim ortamları ve yöntemleri; öğretim sunma Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
15 kazandırılan becerilerin kalıcılık ve genellenmesini sağlama Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bilişsel Süreç Yaklaşımıyla Sosyal Beceri Öğretimi- Nobel Akademik Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunum cihazı, ders kitapları, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 6 18
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120